Abstract:
هدف کلی این تحقیق بررسی تاثیر عدالت سازمانی و اعتماد سازمانی بر عملکرد شغلی با نقش میانجی انگیزش شغلی دبیران تربیت بدنی شهر شیراز بود. باتوجه به اهداف تعیین شده، روش تحقیق، از نوع توصیفی - همبستگی بود که به شکل میدانی انجام شد. جامعه آماری این تحقیق، تمامی دبیران تربیت بدنی شهر شیراز (546 نفر) تشکیل می دهند که 235 نفر براساس جدول کرجسی و مورگان به صورت تصادفی ساده به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها در این تحقیق از روش های کتابخانه ای و شیوه های میدانی استفاده شد و ابزار گردآوری داده ها شامل پرسش نامه های مشخصات و اطلاعات فردی (محقق ساخته)، پرسش نامه عدالت سازمانی "نیهوف و مورمن"، پرسش نامه اعتماد سازمانی "الوتن و همکاران "، پرسش نامه انگیزش شغلی "هاکمن و الدهام" و پرسش نامه عملکرد شغلی "پاترسون" بود. در این تحقیق از روش های آمار توصیفی و آمار استنباطی برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می شود. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیات تحقیق، از آزمون کلوموگروف- اسمیرنوف، روش معادلات ساختاری و آزمون تی نمونه مستقل با کمک نرم افزارهای SPSS و PLS استفاده می شود. ضمنا سطح a برای تمام آزمون ها 0/05 در نظر گرفته شد. نتایج نشان داد: عدالت سازمانی بر عملکرد شغلی با میانجی انگیزش شغلی در دبیران تربیت بدنی شهر شیراز تاثیر مثبت و معناداری دارد (P=0/15). ولی اعتماد سازمانی بر عملکرد شغلی با میانجی انگیزش شغلی در دبیران تربیت بدنی شهرشیراز تاثیر مثبت و معناداری ندارد (P=0/006).
The overall purpose of this study was to investigate the effect of organizational justice and organizational trust
on job performance with the mediating role of job motivation among physical education teachers in Shiraz city.
According to the goals set, the research method was a descriptive survey that was done in the field. The
statistical population of this research is all the teachers of physical education in Shiraz (546 people), which 225
people were selected randomly as a research sample based on Krejcy and Morgan's tables. In this research,
library methods and field practices were used to collect data in this research and the data gathering tool was a
questionnaire of individual characteristics and information (researcher made), "Nyewf & Morman"
organizational justice questionnaire, "Alunen et al." organizational trust questionnaire, "Hakman & al-Daham”
Job motivation questionnaire and " was Paterson " job performance questionnaire. In this research, descriptive
statistics and inferential statistics were used to analyze the data. In order to analyze the information and test the
hypothesis of the research, we used Kolmogorov-Smirnov Test, Structural Equation Method and Independent Ttest
with SPSS and PLS software. Meanwhile, the level of α for all tests was 0.05. The results showed:
Organizational justice has a positive and significant effect on job performance with the mediator of job
motivation in physical education teachers of Shiraz (p = 0.15). However, organizational trust does not have a
positive and significant effect on job performance with the mediator of job motivation in Shiraz physical
education teachers (p = 0.006).
Machine summary:
"با توجه به مطالب ذکر شده فوق ، این تحقق به دنبال بررسی رابطه بین عدالت سازمانی و اعتماد سازمانی با عملکرد شغلی با نقش میانجی انگیزش شغلی دبیران تربیت بدنی شهر شیراز می باشد.
از این رو با توجه به مطالب ارائه شده فوق ، هدف از انجام این تحقیق بررسی این مسئله می باشد که آیا عدالت سازمانی و اعتماد سازمانی بر عملکرد شغلی با نقش میانجی انگیزش شغلی دبیران تربیت بدنی شهر شیراز تاثیری دارد؟ ٢- ادبیات تحقیق عدالت سازمانی یعنی اینکه به چه شیوه ای با کارکنان رفتار شود تا احساس کنند به صورت عادلانه با آنها رفتار شده است .
در این فرضیه با توجه به شکل ٢، ضریب مسیر اعتماد سازمانی بر عملکرد شغلی با نقش میانجیگری انگیزش شغلی در دبیران تربیت بدنی شهر شیراز برابر با ٠/٠٠٦ میباشد که مقداری مثبت میباشد و وجود تأثیر معنـادار اعتمـاد سـازمانی بـر عملکـرد 1.
٥- بحث و نتیجه گیری - فرضیه اول تحقیق به بررسی تاثیر عدالت سازمانی بر عملکرد شغلی با نقش میانجیگری انگیزش شغلی در دبیران تربیت بدنی شهر شیراز پرداخته است .
نتایج حاصل نشان داد که نتایج به دست آمده از این تحقیق نشان داد که عدالت سازمانی بر عملکرد شغلی با نقش میانجی گری انگیزش شغلی در دبیران تربیت بدنی شهر شیراز تاثیر مثبت و معناداری دارد.
The results showed: Organizational justice has a positive and significant effect on job performance with the mediator of job motivation in physical education teachers of Shiraz (p = 0."