Abstract:
یه
در سالهای اخیرء مباحث مرتبط با یادگیری الکترونیک توجه بسیاری از محققان را به خود معطوف نموده
است. علیرغم افزایش توجه محققین به مطالعه سیستمهای یادگیری الکترونیک» تمرکز بر روی خروجیها و
نتایج حاصل از به کارگیری این سیستمهاء کمتر مورد توجه قرار گرفته است. پژوهش حاضر در همین راستا و
بهمنظور بررسی استفاده از سیستمهای پادگیری الکترونبک بر روی نتایج حاصل از آن تعریف شده است.
بدین منظورء ۳ خروجی اصلی حاصل از به کارگیری سیستم بادگیری الکتروتیبک شامل پشتیبان یادگیری»
ایجاد ارتباط با سایرین (ساختار اجتماعی) و عملکرد آموزشی با لحاظ نمودن نقش تعدیل گر انطباقپذیری
ادراکشده مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه آماری این پژوهش شامل دانشجویان دانشگاه مهرالبرز است
که در حال حاضر از سیستم یاد گیری الکترونیکی استفاده مینمایند. نتایج حاصل از این پژوهش بیانگر ارتباط
مثبت و مستقیم فیمابین به کارگیری سیستم یادگیری الکترونیک و تمامی خروجیهای حاصل از آن است.
همچنین» نقش تعدیل گر عامل انطباقپذیری ادراکشده در این پژوهش مورد تائید قرار گرفته است.
Machine summary:
درایـن بـین ، علیـرغم تمام تمرکزی که بـر روی مفـاهیم یـادگیری الکترونیـک و ابعـاد گونـاگون بـه کـارگیری ایـن سیستم ها صورت گرفته است ، فقدان پژوهش های کافی در خصوص بررسی نتـایج و خروجـی حاصل از به کارگیری سیستم یادگیری الکترونیک بیش ازپیش خود را نمایـان سـاخته اسـت .
در همین راستا، پژوهش حاضر با در نظر گرفتن ٣ فـاکتور اصـلی شـامل پشـتیبان یادگیری ٢، ساختار اجتماعی ٣ و عملکرد آموزشی ٤ به عنوان خروجیهای حاصل از به کـارگیری سیستم های یادگیری الکترونیک مطابق با آنچه در مقاله اسلام (٢٠١٦) عنوان شده است ، سـعی در بررسی ارتباط مابین اسـتفاده از سیسـتم یـادگیری الکترونیـک و هـر یـک از خروجـیهـای حاصل از آن را دارد.
بر همین اساس ، فرضیات به شرح ذیل قابل ارائه است : فرضیه اول : استفاده از سیستم یادگیری الکترونیک تأثیر مثبت و مستقیمی بـر روی عملکـرد آموزشی دانشجویان دارد.
از طرف دیگر، مطابق با نتایج حاصل از پژوهش مک گیل و کلوباس (٢٠٠٩)، هر چـه میزان تناسب بین فناوری و وظیفه مورد انتظار سطح بالاتری داشته باشد، فنـاوری مـورد اسـتفاده تأثیر بیشتری بر روی عملکـرد یـادگیری دانشـجویان بـر جـای مـیگـذارد؛ بنـابراین ، مـیتـوان این گونه نتیجه گرفت که فاکتور انطباق پذیری ادراکشده ، به عنوان عامـل تعـدیل گـر ارتبـاط فیمابین به کارگیری سیستم یادگیری الکترونیک و خروجیهای حاصـل از آن را تعـدیل مـی - نماید.
بر همین اساس ، فرضیات به شرح ذیل قابل ارائه است : فرضیه چهارم : انطباق پذیری ادراکشده ارتباط بین استفاده از سیستم یادگیری الکترونیـک و عملکرد آموزشی را تعدیل مینماید.