Abstract:
هدف از انجام این پژوهش بررسی عوامل موثر بر اخلاق آموزشی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد
اسلامی واحد ساوه بود. در این راستا جامعه آماری پژوهش شامل کلیه اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد
ساوه که در حدود ١٩١ نفر بود انتخاب گردید و از این میان با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای ١٢٧ نفر از آنان به عنوان حجم نمونه در نظر گرفته شد. روش جمع آوری داده ها بر اساس پرسشنامه استاندارد اخلاق آموزشی فرمه ینی فراهانی و همکاران ( ١٣٩٢ ) انجام گرفت. پس از توزیع و جمع آوری پرسشنامه ها، بررسی اطلاعات و آزمودن فرضیه ها با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری و به کمک نرم افزار Smart PLS 2 دردو بخش مدل اندازهگیری و بخش ساختاری انجام پذیرفت. در بخش اول ویژگیهای فنی پرسشنامه شامل پایایی، روایی همگرا و روایی واگرا مختص PLS بررسی گردید. در بخش دوم، ضرایب معناداری نرم افزار برای بررسی فرضیه های پژوهش مورد استفاده قرار گرفتند. در نهایت یافته ها تاثیر عواملی همچون فردی، سازمانی و آموزشی و مولفه های هر یک را بر اخلاق آموزشی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد ساوه مورد تائید قرار داد
Machine summary:
Arriola بررسي عوامل موثر بر اخلاق آموزشي اعضاي هئيت علمي دانشگاه آزاد ساوه / ٦٧ چارچوب نظري پژوهش امروزه سازمان موفق ، سازماني است که دانش روز و پيشرفته جهان را به سوي ترقي و توسعه منابع انساني خود هدايت کند که اين امر مستلزم انجام فعاليت هاي منظم و مستمر در تمامي سطوح سازماني هست 2 که سازمان ها براي بقا و پيشرفت در جهان پر تغيير و تحول امروزي بسيار نيازمند آن ميباشند (سايدز، .
DeConinck ٦٨ / مطالعات روانشناسي و علوم تربيتي، سال سوم ، شماره سي و چهارم ، تابستان ١٣٩٧ * * * * * از منظري ديگر چالش هاي پيش روي دانشگاه ها باعث پيدايش اين انگيزه در ذينفعان مختلف شده که به فکر توجه به موضوعات اخلاقي در کلاس درس و به طور کلي در مديريت آموزش عالي باشند؛ زيرا شکل گيري اخلاق در مؤسسات ، سازمان ها و آموزش عالي باعث کاهش سودگرايي و نزديکي با مخاطبين و ذينفعان ميشود.
١٣٩٢) ٧٢ / مطالعات روانشناسي و علوم تربيتي، سال سوم ، شماره سي و چهارم ، تابستان ١٣٩٧ * * * * * لذا بر اساس آنچه که گفته شد فرضيه هاي زير پيشنهاد ميشود: فرضيه اول : عوامل فردي بر اخلاق آموزشي اعضاي هيئت علمي دانشگاه آزاد ساوه تاثير دارد.