Abstract:
در این مقاله یافتههای کارگاه مدیریت دانش با محوریت یادگیرنده و آموزش مجازی با محوریت
مدیریت دانش به صورت خلاصه ارائه شدهاند. نتایج ارائه شده بر مبنای مقالات ارائه شده و
مباحث صورت گرفته در کارگاه استخراج شدهاند. در این مقاله ابتدا موانع اصلی که در راه ترکیب
مدیریت دانش و آموزش مجازی باید از میان برداشته شوند. مورد بحث قرار گرفتهاند. سپس
رویکردها و تکنولوژیهای مدیریت دانش با محوریت یادگیرنده و آموزش مجازی با محوریت
مدیریت دانش ارائه شدهاند. در نهایت مسائلی پیش رو که برای ترکیب مدیریت دانش و آموزش
مجازی باید در نظر گرفته شوند ارائه شدهاند.
Machine summary:
کارگاه مدیریت دانش با محوریت یادگیرنده و آموزش مجازی با محوریت مدیریت دانش تاکید بسیار زیادی بر این دیدگاه داشت که مدریت دانش باید یافته های دانش های اجتماعی مانند آموزش و روانشناسی را در نظر بگیرد تا در زمینه یادگیری عملکرد موثرتری داشته باشد و بدین ترتیب یادگیری نیز از مفاهیم و تکنولوژی های مدیریت دانش بهره مند شود.
8. Knowledge Management 46 یافته های کارگاه همانگونه که سچمیت ٩ در مقاله اش تاکید کرده است مدیریت دانش و آموزش مجازی هر دو دارای هدفی مشترک هستند: تسهیل یادگیری و افزایش شایستگی در سازمان ها.
بدین ترتیب که آموزش مجازی بر یادگیری دانش جدید توسط افراد موجود در سازمان و ابزارهای پشتیبانی از این فرایند متمرکز است (چسمیت ١٠، ٢٠٠٥) در سازمان هایی که مدیریت دانش و سیستم های آموزش مجازی استفاده شده اند، اغلب فرایندهای در حال انجام بسیار متمرکز بر دانش بوده و شامل افراد مختلفی می شود که در مکان های مختلف سازمان و بر روی وظایف متفاوتی مشغول به کار هستند.
بنابراین باید راه حلی بینابینی ایجاد شود به گونه ای که هم بتوان تولید محتوای آسان موجود در مدیریت دانش را در آن در نظر گرفت و هم بتوان ارتباطات و شخصی سازی های مورد نیاز در آموزش مجازی را در آن دخیل کرد.
Richter, Allert & Nejdl 34.
همانگونه که معمولا در تحقیقاتی این چنین رخ می دهد، تحقیقات عملی بیشتری برای تایید کردن پیشرفت های اخیر در زمینه ترکیب مدیریت دانش و آموزش مجازی مورد نیاز است .