Abstract:
در دنیای رقابتی امروز کالاها و خدمات ارائه شده از سوی شرکتهای رقیب روزبهروز شباهت بیشتری به یکدیگر پیدا می¬کند و به سختی میتوان مشتری را با ارائه خدماتی بدیع در بلندمدت شگفتزده کرد؛ زیرا نوآورانهترین خدمات، خیلی زود از سوی رقبا تقلید شده و به بازار عرضه میگردد. درنتیجه، سرمایهگذاری بر روی کسب رضایت مشتری، یک سرمایه¬گذاری اثربخش و سودمند برای شرکتها خواهد بود. در همین راستا یکی از عناصر مهم در دستیابی به مزیت رقابتی، توجه به عوامل بازدارندة جابجایی می¬باشد. در این تحقیق تلاش میشود عوامل بازدارندة جابجایی مشتری در صنعت لوازم خانگی مورد شناخت و ارزیابی قرار گیرد و سپس بررسی شود آیا این عوامل بازدارنده می¬تواند منتهی به افزایش رضایت یا ارزش درک شدة مشتریان گردد یا خیر. بنابراین،330 پرسشنامه بین مشتریان محصولات لوازم خانگی الجی و شرکت مشتریان گلدیران توزیع گردید و فرضیه¬های تحقیق براساس آنها مورد تجزیه¬و¬تحلیل قرار گرفت.
Machine summary:
در اين تحقيق تلاش ميشود عوامل بازدارندة جابجايي مشتري در صنعت لوازم خانگي مورد شناخت و ارزيابي قرار گيرد و سپس بررسي شود آيا اين عوامل بازدارنده ميتواند منتهي به افزايش رضايت يا ارزش درک شدة مشتريان گردد يا خير.
هدف اصلي اين تحقيق طراحي و اعتباريابي عوامل بازدارندة جابجايي مشتري در بين مشتريان محصولات ال جي در ايران و خدمات شرکت گلديران از طريق تحليل رابطۀ هر متغير در مدل تحليلي است و شامل اهداف به شرح زير است : ١.
پيشينه فرضيه هاي تحقيق (به تصویر صفحه رجوع شود) طراحي و اعتباريابي مدل بازدارندگي جابجايي مشتريان صنعت لوازم خانگي ٤٣ براي انجام اين تحقيق ، محقق سعي دارد تا به طراحي و اعتباريابي عوامل بازدارندة جابجايي مشتري براي محصولات ال جي و خدمات شرکت گلديران در کشور ايران برآيد.
٤٤ مطالعات مديريت راهبردي ـ شماره ١٩ ـ پاييز ١٣٩٣ در اين تحقيق براي جمع آوري داده هاي ثانويه از روش مطالعۀ کتابخانه اي شامل بررسي مجلات مديريتي خارجي، سايت هاي اينترنتي علمي مديريتي، پايگاه هاي پايان نامه ، اسناد و گزارش هاي شرکت ال جي و گلديران استفاده شده است .
اندازه هاي آماري شاخص سنجش متغيرهاي تحقيق (به تصویر صفحه رجوع شود) ٤٨ مطالعات مديريت راهبردي ـ شماره ١٩ ـ پاييز ١٣٩٣ شکل ٤و٥ ميزان تأثير متغيرهاي مکنون برون زا (ابعاد عوامل بازدارندة جابجايي مشتري) را بر متغيرهاي رضايت و ارزش مشتري نشان ميدهد.
journal of retailing, 76(2), 259-274 طراحي و اعتباريابي مدل بازدارندگي جابجايي مشتريان صنعت لوازم خانگي ٥٣ 17.