Abstract:
ﻋﻠﯽرﻏﻢ اﻫﻤﯿﺖ ﺗﺎﺛﯿﺮ رﺿﺎﯾﺖ ﻣﺸﺘﺮی، اﻋﺘﻤﺎد، ﻗﻄﻌﯿﺖ، و ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﮐﻼﻣﯽ ﻣﺜﺒﺖ ﺑﺮ ﻗﺼﺪ ﺧﺮﯾﺪ ﻣﺠﺪد، در ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ اﯾﻦ ﺣﻮزه ﺗﻮﺟﻪ ﺷﺎﯾﺎﻧﯽ ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﻬﻢ ﻧﺸﺪه اﺳﺖ. ﻟﺬا اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﺎﺛﯿﺮ رﺿﺎﯾﺖ ﻣﺸﺘﺮی، اﻋﺘﻤﺎد، ﻗﻄﻌﯿﺖ، و ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﮐﻼﻣﯽ ﻣﺜﺒﺖ ﺑﺮ ﻗﺼﺪ ﺧﺮﯾﺪ ﻣﺠﺪد ﭘﻬﻨﺎی ﺑﺎﻧﺪ ﭘﺮداﺧﺘﻪاﺳﺖ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻧﺸﺎن داد ﮐﻪ رﺿﺎﯾﺖ ﻣﺸﺘﺮی، اﻋﺘﻤﺎد، ﻗﻄﻌﯿﺖ، و ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﮐﻼﻣﯽ ﻣﺜﺒﺖ ﺑﺮ ﻗﺼﺪ ﺧﺮﯾﺪ ﻣﺠﺪد ﺗﺎﺛﯿﺮ دارد. ﺧﺮﯾﺪ اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ ﯾﮏ ﭘﺪﯾﺪهای اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ اﯾﻦ روزﻫﺎ درﺣﺎل رﺷﺪ اﺳﺖ. ﯾﮏ ﻧﮕﺎه اﺟﻤﺎﻟﯽ ﺑﻪ رﺷﺪ ﻧﻤﺎﯾﯽ ﺑﺎزﯾﮕﺮان اﺻﻠﯽ در اﯾﻦ ﺻﻨﻌﺖ ﻧﺸﺎن ﻣﯽدﻫﺪ ﮐﻪ ﻫﻨﻮز ﯾﮏ ﻣﺨﺰن ﺑﺰرﮔﯽ از ﭘﺘﺎﻧﺴﯿﻞ ﺑﺎزار ﺑﺮای ﺗﺠﺎرت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮏ وﺟﻮد دارد )ﻟﯿﻢ و ﻫﻤﮑﺎران، 2016) ﻓﻀﺎی ﻣﺠﺎزی ﻧﻮﻋﯽ ارﺗﺒﺎط ﺑﯽواﺳﻄﻪ دو ﺳﻮﯾﻪ و ﺑﺎ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ذﺧﯿﺮهﺳﺎزی وﺑﺎزﯾﺎﺑﯽ ﻣﺠﺪد ﺑﺮای ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﯽ را ﺑﻪ دﻧﺒﺎل دارد. ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ، ﻓﺮآﯾﻨﺪ اﯾﺠﺎد و ﺣﻔﻆ ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن در ﻓﻀﺎی ﺑﺮ ﺧﻂ اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺗﺴﻬﯿﻞ ﻣﺒﺎدﻟﻪی اﯾﺪه، ﮐﺎﻻ و ﺧﺪﻣﺖ اﺳﺖ، ﺑﻪ ﺻﻮرﺗﯽﮐﻪ اﻫﺪاف و رﺿﺎﯾﺖ ﻫﺮ دو ﻃﺮف ارﺗﺒﺎط ﺗﺄﻣﯿﻦ و ﺑﺮآورده ﺷﻮد )ﺑﺎی و ﻫﻤﮑﺎران، 2015( ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﯾﻦ (2010) ﻧﺸﺎن ﻣﯽدﻫﺪ، ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن در ﻫـﺮ ﺑـﺎر ﺧﺮﯾﺪ ﺧﻮد ﻣﺠﺪدا در ﻣﻮﺗﻮرﻫﺎی ﺟﺴـﺘﺠﻮ ﺑـﻪ دﻧﺒﺎل ﺧـﺮده ﻓﺮوﺷـﺎﻧﯽ ﺑـﺎ ﻗﯿﻤـﺖ ﭘـﺎﯾﯿﻦﺗﺮ ﯾـﺎ ﺧـﺪﻣﺎﺗﯽ ﺑﯿﺸـﺘﺮ ﻣﯽﮔﺮدﻧﺪ و ﺑﻪ راﺣﺘـﯽ ﻣﻤﮑـﻦ اﺳـﺖ وب ﺳـﺎﯾﺘﯽ را ﮐـﻪ ﻣﻌﻤﻮﻻ از آن ﺧﺮﯾﺪ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ، ﺗﻐﯿﯿﺮ دﻫﻨﺪ. اﺳﺎﺳﺎ اﻧﺴﺎنﻫﺎ ﻗﺎﺑﻞ ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﻓﺮوﺷﮕﺎهﻫﺎ از اﯾﻦ ﻣﺰﯾﺖ ﻣﯽﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺮای ﻓﺮوش ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺧﻮد اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ.
Machine summary:
واژه هاي کليدي: رضايت مشتري، اعتماد، قطعيت ، تبليغات کلامي مثبت ، قصد خريد مجدد مقدمه طراحي وب سايت نقش مهمي درجذب و حفظ مشتريان ايفا ميکند، وب سايت با کيفيتي بالا نه تنها روي تصميم خريد مشتري تاثير ميگذارد، بلکه يکي از دلايل اساسي و اصلي براي مشتريان به اين منظور است که آيا خريد اينترنتي انجام دهند يا خير.
بنابراين در اين تحقيق تلاش شده است تا به بررسي تاثير متغيرهاي رضايت مشتري، اعتماد، قطعيت ، و تبليغات کلامي مثبت بر قصد خريد مجدد پهناي باند در شرکت پيشگامان توسعه ارتباطات پ١رداخته شود.
بنابراين اين تحقيق به دنبال اين سوال است که آيا عواملي نظير رضايت مشتري، اعتماد، قطعيت ، و تبليغات کلامي مثبت بر قصد خريد مجدد پهناي باند در شرکت پيشگامان توسعه ارتباطات تاثير دارد؟ اهميت و ضرورت تحقيق در محيط وب ، افراد هنگام خريد الکترونيکي يا بازديد از وب سايت يک فروشنده ، رفتارهاي خاصي از خود بروز ميدهند که متاثر از عوامل متفاوت فيزيکي و مجازي ميباشد.
زماني که کالايي خريداري مي شود معمولا مصرف کننده از فرآيند تصميم گيري استفاده مي کند که به اين صورت است : ١- شناختت مشکل ٢- جمع آوري اطلاعات ٣- ارزيابي گزينه ها ٤- خريد 1- To et al 2- Zeynalzade 3- Lin and Liao.
Determinants of Smartphone Repeat Purchase Intention among Malaysians: A Moderation Role of Social Influence and a Mediating Effect of Consumer Satisfaction.