Abstract:
در سیستم سازهای، ساختمانها بایستی با نمای خود و سایر ساختمانها همخوانی داشته باشند. این سیستم عملکرد ساختمان را از طریق فهمیدن ابعاد هندسه سهبعدی فضا و ادراک آن از طریق روابط درون متن مشاهده میکند. در بررسی تاریخی سبکهای معماری، پیوستگی بین معماری و هندسه، در دورههای کلاسیک و تاریخی اروپا بسیار مشهود است. این پژوهش با روش توصیفی و تحلیلی انجام شده است. هدف از این پژوهش آن است که نشان دهد معماری و هندسه از طریق تاریخ به هم پیوند خورده و بسیاری از سبکهای معماری به خصوص معماری اروپا متاثر از آن بوده است. در این پژوهش نمونههای متقاعدکنندهای از توسعه هماهنگ هندسه و معماری در سبک رنسانس و مقاطع زمانی پس از سده هجدهم مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است.
Machine summary:
در اين پژوهش نمونه هاي متقاعدکننده اي از توسعه هماهنگ هندسه و معماري در سبک رنسانس و مقاطع زماني پس از سده هجدهم مورد بررسي و پژوهش قرار گرفته است .
1 - Buckminster Fuller 2 - Vitruvius 3 -Walter Whitley 4 - Residual geometry (به تصویر صفحه رجوع شود) اهرام و ديگر ساختمان هاي باستاني، کوشش انسان ها را براي مدل - سازي انساني جهاني در "نظم کيهاني" نشان مي دهند، براي اين که پايداريشان را به تصوير بکشند.
به هر حال مفهوم "هندسه باستان "درست است ، برونز در نشان دادن ساختمان معابد کهن که بر روي طرح هاي تصوير ٣-اهرام جيزه ، مصر، هزاره سوم (به تصویر صفحه رجوع شود) ساده هندسي مشخص پايه گذاري شده اند، موفق بوده پ .
از اين نقطه نظر، ساده است تا متوجه شويم ، چرا معماري يونان ، بجاي تمرکز بر سيستم - هاي ساختماني، سعي در استفاده بيشتر از مصالح ساختماني به خصوص سنگ تمرکز يافته بود(٥٠-١٩٩٢٤٣,Pacey ) 1 - Tons Brunes (به تصویر صفحه رجوع شود) لوين انتقاد قابل توجه اي به هر دوي هنر و هندسه يونان کرد (١٩٦٤,lvins)و ادعا کرد که يونانيان در هندسه شان ، بسياري از روابط بين اندازه گذاري خطوط ، زوايا، مساحت و اندازه را حل کردند.
"باروک" در ابتدا نشانگر شکل هاي عجيب و غريب بود که معماران ايتاليايي در تصوير١٠- کليساي گسوGesu، رم ، سبک باروک، شروع قرن هفدهم با شکل متقارن از کلاسيک گراها ساخته بودند، ساخت ١٥٦٨(١٩٧٩١٣,Rubin) (به تصویر صفحه رجوع شود) اکنون از اين نام براي توصيف آثار هنري در آن قرن استفاده شده است .