Abstract:
این مطالعه قصد دارد با سنجش وضعیت موجود شاخصهای اعتماد الکترونیک در دبیرستانهاء
استراتژیهای مناسبی را برای کاهش مقاومت مسئولان و افزایش نفود فناوری اطلاعات در سیستم
آموزشی ارائه کند. در این پژوهش از روش نمونهگیری در جامعه محدود استفاده شد. حجم نمونه
برآوردشده در سطح خطای ۵ درصد برابر با ۱۳۷ نفر بوده است که بعد از توزیم ۲۰۰ پرسشنامه» تعداد ۱۶۹
پرسشنامه کامل جمعآوری شد و مبنای تحلیلهای آماری قرار گرفت. پس از تایید روایی و پایایی ابزار
استاندارد تحقیق. بررسی فرضیههای تحقیق حاکی از این است که کلیه یازده دسته عوامل
درنظ رگرفتهشده در این پژوهش در سطح اعتماد الکترونیک دبیرستانهای منطقه یک تهران تاثیر معنادار
دارند. تحلیل وضعیت موجود ابعاد اعتماد الکترونیک نشان داده است که ابعاد دوم نهم و دهم یعنی
دیگر دارای وضعیت نسبتا مطلوبی هستند. در نهایت و پس از شناسایی شاخصهای بحرانی تحقیق, با
استفاده از نظر ٩ نفر از مدیران خبره دبیرستانهای منطقه یک تهران» با استفاده از روش تعداد ۱۶
استراتژی بهبود و اهمیّت هر یک از این استراتژیهاء میزان اثرگذاری آنها بر شاخصهای بحرانی» سختی
دسترسی به هدف» هزینه دستیابی به هدف و نیز وزن مطلق هریک از شاخصها استخراج شد که عمل به
آنها در نفوذ بیش از پیش فناوری اطلاعات در دبیرستانها مور است.
Machine summary:
سنجش سطح اعتماد الکترونيک مدارس با استفاده از مدل گسترش عملکرد کيفيت کيومرث فتحي هفشجاني ، استاديار مديريت صنعتي ، دانشکده مديريت و حسابداري ، دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران جنوب ، تهران ، ايران حيدر توراني ، دانشيار پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران جنوب ، تهران ، ايران فاطمه حسين زاده ، دانشجوي کارشناسي ارشد فناوري اطلاعات ، واحد الکترونيکي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران جنوب ، تهران ، ايران زينب صادقي ، دانشجوي دکتري مديريت آموزشي ، دانشکده مديريت و حسابداري ، دانشگاه خوارزمي ، تهران ، ايران چکيده اين مطالعه قصد دارد با سنجش وضعيت موجود شاخص هاي اعتماد الکترونيک در دبيرستان ها، استراتژي هاي مناسبي را براي کاهش مقاومت مسئولان ، و افزايش نفوذ فناوري اطلاعات در سيستم آموزشي ارائه کند.
در نهايت و پس از شناسايي شاخص هاي بحراني تحقيق ، با استفاده از نظر ٩ نفر از مديران خبره دبيرستان هاي منطقه يک تهران ، با استفاده از روش QFD تعداد ١٤ استراتژي بهبود و اهميت هر يک از اين استراتژي ها، ميزان اثرگذاري آنها بر شاخص هاي بحراني ، سختي دسترسي به هدف ، هزينه دستيابي به هدف و نيز وزن مطلق هريک از شاخص ها استخراج شد که عمل به آنها در نفوذ بيش از پيش فناوري اطلاعات در دبيرستان ها مؤثر است .
يافته هاي برآمده از فرضيه ١١ در بعد ريسک (به تصویر صفحه رجوع شود) بررسي فرضيه هاي تحقيق حاکي از اين است که کليه يازده دسته عوامل درنظرگرفته شده در اين پژوهش داراي تأثير معنادار در سطح اعتماد الکترونيک هستند.