Abstract:
در تحقیق حاضر ارزیابی نقش بازارگرایی داخلی بر عملکرد شرکت بیمه ایران با توجه به نقش واسطه تعهد سازمانی کارکنان سنجیده شده است. این تحقیق به لحاظ روش از نوع تحقیقات علی همبستگی و بر مبنای هدف، کاربردی می باشد. برای جمع آوری داده های این پژوهش، از پرسش نامه استفاده شده است که پرسش نامه ها بین مدیران ارشد و میانی شرکت بیمه ایران توزیع و پس از تکمیل، 108 مورد جمع آوری گردیده است. تجزیه و تحلیل داده ها با تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری و استفاده از نرم افزار LISREL انجام شده است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که ابعاد بازارگرایی داخلی (پرداخت پاداش، توسعه کارکنان وچشم انداز سازمانی) بر عملکرد شرکت تاثیر مثبت و معنا دارد. به علاوه تعهد سازمانی در تاثیر گذاری بازارگرایی داخلی بر عملکرد شرکت نقش تعدیلی مطلوبی دارد.
In the present study, the evaluation of the role of internal market orientation on the company's performance has been measured according to the mediating role of employees' organizational commitment. This research is applied in terms of method of causal correlational research and based on purpose. To collect the data of this research, a questionnaire was used. The questionnaires were distributed among the senior and middle managers of Iran Insurance Company and after completion, 108 items were collected. Data analysis was performed using structural equation modeling technique and using LISREL software. The results of this study show that the dimensions of internal market orientation (reward payment, employee development and organizational vision) have a positive and meaningful effect on company performance. In addition, organizational commitment has a favorable adjusting role in the impact of internal market orientation on company performance.
Machine summary:
در این راستا شرکت بیمه ایران طی سالیان متمادی شرایط و تغییرات زیادی را تجربه کرده و در راستای بررسی مشکلات و رفع کمبودهای موجود در این صنعت اقدامات فراوانی صورت گرفته است اما با توجه به نبود نظام آموزشی مناسب مبتنی بر یادگیری سازمانی، برای پرورش بازارگرایی داخلی مطلوب نسبت به رقبا، دستیابی به بازار رقابت سالم و تحقق اهداف اصلی صنعت، تنها با ایجاد اصلاحات زیربنایی در ساختار بازارگرایی و توسعه نوآوری در خدمات بیمه ای امکان پذیر می باشد با این حال مدیران شرکت برای پرورش و تقویت نیروهای دارای قابلیت خلاق و نوآور، سرمایه گذاری مناسبی صورت نداده اند به علاوه اطلاعات نادرست از وضع بازار بیمه در رشته ها و بخش های مختلف و عدم آشنایی با محدودیت ها و امکانات شبکه فروش شرکت در توسعه مشتری مداری و توجه به رقبای بازار، علاوه بر صدور دستورات غیرعملی و انتظارات نادرست از شبکه فروش این امر تاثیرات مخرب فراوانی را در پیشبرد اهداف توسعه بازار و عملکرد کسب وکار شرکت به همراه داشته است.
Internal Marketing Perceptions in Intercollegiate Athletics and Their Influence on Organizational Commitment, Journal of Issues in Intercollegiate Athletics, 4:171-189 Meyer, J.
Evaluate the role of internal market orientation on Iran insurance company performance with respect to the mediating role of organizational commitment of employees Shahin Safari *1 Hadi Morshedi 2 Ali Shafiei 3 Date of Receipt: 2021/05/16 Date of Issue: 2021/05/24 {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} 1.