Abstract:
پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش توصیفی-تحلیلی و به صورت پیمایشی میباشد. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر شبکههای اجتماعی بر استراتژی تشخیص فرصتهای کارآفرینی بوده است. جامعه آماری پژوهش شهروندان شهر تهران میباشند که تعداد 384 نفر بر اساس فرمول کوکران به عنوان نمونه انتخاب شدند و پرسشنامهها به صورت تصادفی بین آنها توزیع شد. روایی سوالات پرسشنامه توسط اساتید و متخصصان تایید شد و پایایی سوالات پرسشنامه نیز با آزمون آلفای کرونباخ 82/0 محاسبه شد. در این پژوهش برای تحلیل دادهها از نرم افزار spss استفاده شده است. نتایج حاصل از آزمون کلموگروف-اسمیرنوف نرمال بودن توزیع دادهها را نشان داد لذا جهت بررسی فرضیههای پژوهش از آزمون پارامتریک t استودنت استفاده شده است. نتایج حاکی از آن بود که شبکههای اجتماعی با سطح اطمینان 95 درصد و p <0. 005 بر استراتژی تشخیص فرصتهای کارآفرینی نقش دارد.
The present research is applied in terms of purpose and descriptive-analytical in terms of survey. The purpose of this study was to investigate the effect of social networks on the strategy of identifying entrepreneurial opportunities. The statistical population of the study is the citizens of Tehran that 384 people were selected as a sample based on Cochran's formula and the questionnaires were randomly distributed among them. The validity of the questionnaire questions was confirmed by professors and experts and the reliability of the questionnaire questions was calculated by Cronbach's alpha test of 0.82. In this research, SPSS software has been used for data analysis. The results of Kolmogorov-Smirnov test showed that the distribution of data was normal, so the student parametric t-test was used to test the research hypotheses. The results showed that social networks with 95% confidence level and p <0.005 play a role in the strategy of identifying entrepreneurial opportunities.
Machine summary:
اين فروض به شکل رياضي به صورت زير است : Ho:uX≥3 H1:uX نتايج خروجي نرم افزار در جدول شماره (٣) آورده شده است : جدول (٣): نتايج حاصل از آزمون آماري t مربوط به اثبات فرضيه اول پژوهش (به تصویر صفحه رجوع شود) بر اساس جدول (٣)، با توجه به سطح معني داري فرضيه اصلي تحقيق که برابر با ٠٠٠٣=sig و همچنين مقدار آماره t استودنت که بيشتر از (١/٩٦) مي باشد، فرضيه Ho رد و فرضيه H١ تأييد مي شود.
نتيجه گيري پژوهش حاضر با هدف بررسي نقش شبکه هاي اجتماعي بر استراتژي تشخيص فرصت هاي کارآفريني انجام شده است .
برابر نظرات پاسخگويان ميانگين مربوط به فرضيه اول پژوهش ، نوع استفاده از شبکه هاي اجتماعي بر استراتژي تشخيص فرصت هاي کارآفريني تأثير دارد.
برابر نظرات پاسخگويان ميانگين مربوط به فرضيه اول پژوهش ، نوع استفاده از شبکه هاي اجتماعي بر استراتژي تشخيص فرصت هاي کارآفريني تأثير دارد.
بنابراين نتيجه گرفته مي شود که نوع استفاده از شبکه هاي اجتماعي با سطح اطمينان ٩٥% و ٠٠٥>SIg بر استراتژي تشخيص فرصت هاي کارآفريني تاثير دارد.
بنابراين نتيجه گرفته مي شود که نوع استفاده از شبکه هاي اجتماعي با سطح اطمينان ٩٥% و ٠٠٥>SIg بر استراتژي تشخيص فرصت هاي کارآفريني تاثير دارد.
برابر نظرات پاسخگويان ميانگين مربوط به فرضيه دوم پژوهش ، ميزان استفاده از شبکه هاي اجتماعي بر استراتژي تشخيص فرصت هاي کارآفريني تأثير دارد.
برابر نظرات پاسخگويان ميانگين مربوط به فرضيه دوم پژوهش ، ميزان استفاده از شبکه هاي اجتماعي بر استراتژي تشخيص فرصت هاي کارآفريني تأثير دارد.