Abstract:
افزایش شناخت نسبت به اثرات منفی بازسازی اقتصادی بر رفاه اجتماعی و محیط زیست در سطح جهانی، نگرانی نسبت به خطرات زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی نسبت به سیستم جهانی غذا موجب جلب توجه متخصصان و عموم مردم نسبت به پایداری و امنیت غذایی گردیده است. اگرچه بهترین راه رسیدن به توسعه سیستمهای غذایی هنوز یک معماست اما کشاورزی اجتماع پشتیبان یکی از اشکال کشاورزی جایگزین است که به عنوان یک استراتژی بازاریابی مستقیم برای تولیدکنندگان کوچک و به عنوان راهی برای توسعه روابط مثبت بین تولیدکنندگان کوچک و به عنوان راهی برای توسعه روابط مثبت بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تبلیغ شده است. در واقع CSA یک رهیافت منحصر به فرد است که به دنبال ساختاردهی مجدد ماهیت خرید و فروش کالاهای کشاورزی با ایجاد اتحاد بین کشاورزان و مصرف کنندگان است که در این مقاله با استناد به منابع و مقالات موجود در این زمینه مطالعاتی به بررسی مزایا و معایب و نیز چالشهای این رهیافت پرداخته است.
Increasing awareness of the negative effects of economic reconstruction on social welfare and the environment at the global level, concern about environmental, economic and social risks to the global food system has attracted the attention of experts and the public to food sustainability and security. Although the best way to achieve the development of food systems is still a mystery, supportive farming agriculture is one of the alternative forms of agriculture as a direct marketing strategy for small producers and as a way to develop positive relationships between small producers and as a way to develop positive relationships. Advertised between producers and consumers. In fact, CSA is a unique approach that seeks to restructure the nature of buying and selling agricultural goods by creating an alliance between farmers and consumers. In this article, citing sources and articles in this field, studies to examine the advantages and disadvantages and It also addresses the challenges of this approach.
Machine summary:
1iCommunity-supported agriculture 138 کشاورزي اجتماع پشتيبان (CSA)٢يکي از اشکال کشاورزي جايگزين است (٢٠١٤ ,i)Feaganکه به عنوان يک استراتژي بازاريابي مستقيم براي توليدکنندگان کوچک و به عنوان راهي براي توسعه روابط مثبت بين توليدکنندگان کوچک و به عنوان راهي براي توسعه روابط مثبت بين توليدکنندگان و مصرف کنندگان تبليغ شده است i(Janssen, iy)n٠١٠کشاورزي اجتماع پشتيبان يکي از رويکردهاي توسعه نظام هاي بهره برداري مناطق شهري نزديک است که در آن ، از ظرفيت مالي و انساني و علاقه آنها براي توسعه و مشارکت در فعاليت هاي نظام هاي بهره برداري خانوادگي استفاده مي شود (طبرساز و همکاران ، ١٣٩٤) و با عضويت مصرف کنندگان در CSA در واقع آنان در فرايند برنامه - ريزي توليد محصول ، مراقبت از محصول و يا برداشت آن مشارکت کرده و يک حس همدلي بين اعضاي گروه که توليدکنندگان و مصرف کنندگان ميباشند بوجود ميآيد (٢٠١٧ ,Kotowich ;٢٠٠٥ ,Lang).
برنامه ريزان و تصميم گيران کشاورزي معتقد هستند که يکي از نظام هاي کشاورزي در اين زمينه موفقيت هايي را کسب کرده است ، کشاورزري اجتماع پشتيبان است که از آن به انجمن کشاورزي شامل کشاورزان و مصرف کنندگان و مدل کشاورزي نيز ياد شده است (فعلي و پزشکي راد، ١٣٨٩) و نقش آموزشگران ترويج کمک به توليد کنندگان در جهت درک نقش و فلسفه حضور آنان در مشارکت در CAS است (٢٠٠٢ ,y)Sharp تعداد زيادي از نظريه پردازان اذعان داشته اند که راه حل مشکلات فصلي اقتصاد جهاني و غذا در کشف مجدد تأکيد بر جنبه هاي محلي کشاورزي، غذا و اقتصاد ميباشد i(١٩٩٧ ,y)Ostrom طرح هاي کشاورزي اجتماع پشتيبان به مشارکت کشاورزان محلي و مصرف کنندگان ميانجامد و در واقع ، در اين نوع مشارکت ، مصرف کنندگان هزينه هاي کشاورزي را در اول فصل زارعي به کشاورزان ميپردازند و در ازاي آن ، کشاورزان عضو تازه ترين و سالم ترين محصولات را براي آنها توليد ميکنند و بدين ترتيب ، پول ، شغل و مزرعه در اين جوامع حفظ ميشود (طبرساز و همکاران ، ١٣٩٤).