Abstract:
این مقاله به مطالعه فیلم های غیرحرفه ای مرگ در برخی پایگاه های خبری غربی می پردازد و درصددپاسخگویی به پرسش های زیر است: نمایش مرگ واقعی برای جلب توجه دربارۀ مکان فیلم جنگیغیرحرفه ای در اخبار به ما چه می گوید؟ بدن های در حال مرگ در این ویدئوها چه حقیقتی را انتقالمی دهند و حقیقت آنها چگونه شیوه های مشاهدۀ مرگ در نبرد را در اخبار شکل می دهند؟ این مقاله - -با بحث دربارۀ سه نمونه فیلم غیرحرفه ای، قاب بندی این خبرها را مورد مطالعه قرار می دهد: مرگقذافی ) 2011 (، سر بریدن داعش ) 2014 ( و قربانیان غیرنظامی سوری ) 2013 (. این سه موردگونه شناسی مختصری از مشاهدۀ گوشت و خون و مرگ در مطبوعات انگلیس را می سازند و نشانمی دهند چگونه پایگاه های خبری این بدن ها را به منظور ایجاد ترکیب نوظهوری از آیین های اصالتتنظیم می کنند: 1 ( پزشکی قانونی دیجیتال 34 )تأیید فنی 35 رویداد مرگ و یا قاب بندی روایی 36 (، وجان بخشی مجدد بدن ها و همچنین حقیقت آنها. نتایج نشان می دهند که از طریق این دو سازوکار،اخبار مربوط به مرگ ناشی از نبرد، کمتر با اصالت نهادی روزنامه نگار درگیر ارتباط دارند و بیشتر بهصحت فنی 37 و تشدید عاطفی 38 به » ذائقه و نزاکت « . مربوط هستند هنجارسازی « عنوان عملکرد 39 »تصاویر متجاوز را با حساسیت های فرهنگی غرب تنظیم می کند. قاب بندی روایی، نه تنها با دربرداشتنارزش اطلاعاتی بلکه با داشتن ارزش عاطفی، بدن های مرده یا درحال مرگ ناشی از نبرد را اعتبارمی بخشد. درحالی که این کار برای برخی از مرگ ها قابلیت دیدن تقدیس کننده را حفظ می کند و برایدیگران تخریب می کند، حق جهانی داشتن شأن در مرگ را برای قربانیان غیرغربی انکار می کند و بهبازتولید روابط جغرافیای سیاسی قدرت بین مردم غربی و غیرغربی کمک می کند.
This article examines some non-professional death videos on some Western news sites and it is an attempt to answer the following questions: What does the tendency to stage real death to get attention tell us about the place, the unprofessional war movie in the news? What truths do the dying bodies convey in these videos, and how do their truths shape the ways in which death-in-battle is seen in the news? This article discusses the framing of this news by studying three examples of non-professional films: The death of Gaddafi (2011), the beheading of ISIS (2014) and the Syrian civilian victims (2013). These three cases constitute a brief typology of the observation of the flesh and blood of death in the British press, and show how the news bases of these bodies are set up in order to create an emerging combination of rituals of originality. Digital forensics (technical confirmation of death event or narrative framing), and the revitalization of bodies and their truth. The results show that through these two mechanisms, news of death from war is less relevant to the institutional authenticity of the journalist involved and are more related to technical accuracy and emotional intensification. "Taste and decency" as a function of "normalization" adjusts the aggressive images to the cultural sensitivities of the West. Narrative framing validates dead or dying bodies from battle, not only by its informational value but also by its emotional value. While this preserves the ability to see the sanctifier for some deaths and destroys for others denies the universal right to dignity in death for non-Western victims and helps to reproduce the geopolitical relations of power between Western and non-Western peoples.
Machine summary:
تحليل فيلم غيرحرفه اي مرگ 1 ليلي چوليارکي چکيده اين مقاله به مطالعه فيلم هاي غيرحرفه اي مرگ در برخي پايگاه هاي خبري غربي ميپردازد و درصدد پاسخگويي به پرسش هاي زير است : نمايش مرگ واقعي براي جلب توجه دربارٔە مکان فيلم جنگي غيرحرفه اي در اخبار به ما چه ميگويد؟ بدن هاي درحال مرگ در اين ويدئوها چه حقيقتي را انتقال ميدهند و حقيقت آنها چگونه شيوه هاي مشاهدٔە مرگ -در-نبرد را در اخبار شکل ميدهند؟ اين مقاله با بحث دربارٔە سه نمونه فيلم غيرحرفه اي، قاب بندي اين خبرها را مورد مطالعه قرار ميدهد: مرگ قذافي (٢٠١١)، سر بريدن داعش (٢٠١٤) و قربانيان غيرنظامي سوري (٢٠١٣).
اين سه مورد گونه شناسي مختصري از مشاهدٔە گوشت و خون و مرگ در مطبوعات انگليس را ميسازند و نشان ميدهند چگونه پايگاه هاي خبري اين بدن ها را به منظور ايجاد ترکيب نوظهوري از آيين هاي اصالت تنظيم ميکنند: ١) پزشکي قانوني ديجيتال ٣٤ (تأييد فني ٣٥ رويداد مرگ و يا قاب بندي روايي ٣٦)، و جان بخشي مجدد بدن ها و همچنين حقيقت آنها.