Abstract:
علی رغم اهمیت احساسات در کلاس، هیچ مقیاسی برای ارزیابی میزان هوش هیجانی در کلاس مشخص نشده است. هدف این کار تهیه یک پرسشنامه به منظور ارزیابی هوش هیجانی گروهی (G-TMMS) در زمینههای آموزشی است. خصوصیات روانی این هوش هیجانی، در یک نمونه از 794 شرکت کننده که 47 درصد آنها خانم با میانگین سن 16 و انحراف معیار 4/1 هستند و به 59 کلاس تقسیم شده که مورد ارزیابی قرار گرفته است. هوش هیجانی گروهی (G-TMMS) ساختار یک عاملی دارد.. ارزیابیها روی G-TMMS نشان میدهد که این نوع از هوش هیجانی از ثبات داخلی کافی است. همچنین از نظر زمانی نیز دارای ثبات بوده و قابلیت همگرایی دارد. بعلاوه هوش هیجانی گروهی با کارایی بیشتر در مدرسه مرتبط بوده است. پیامدهای این مقیاس جدید در زمینه آموزشی مورد بررسی قرار گرفته است.
Machine summary:
خصوصيات رواني اين هوش هيجاني ، در يک نمونه از ٧٩٤ شرکت کننده که ٤٧ درصد آنها خانم با ميانگين سن ١٦ و انحراف معيار ١/٤ هستند و به ٥٩ کلاس تقسيم شده که مورد ارزيابي قرار گرفته است .
علاوه بر اين يافته ها در مورد احساسات در مدرسه تحقيقات انجام شده در زمينه احساسات گروهي در کلاس ها به ندرت يافت مي شود٢] ساختن جمعي هوش هيجاني گروهي در ديگر زمينه هاي روانشناسي به عنوان متغيري اصلي در تغييرات رفتار اجتماعي و فردي مورد مطالعه قرار گرفته است ؛ Zerbe &rtel, Ashkanasy, Ha براي نمونه ، اثر بخشي و کارايي يک تيم ، [2]Balluerka et al.
نمونه هايي از اين مطالعات عبارتند از، خصوصيات هوش هيجاني در کار گروهي (WEIP) در مقالات ٢] Jordan, Ashkanasy, Hartelو Hooper در سال ٢٠٠٢، يا گزارش هاي Druskat و Wolff در زمينه هوش مصنوعي در سال ٢٠٠١.
( ,Alonso-Arbiol &Gorostiaga, Balluerka, Aritzeta, Haranburu ٢٠١١), اين نسخه به منظور استخراج آيتم هاي مورد نياز براي تخمين هوش هيجاني گروهي به کار رفته است و بنابراين اين نسخه جديد با نام G-TMMS شناخته ميشود.
٧. بحث هدف اين مطالعه اياد يک پرسشنامه معتبر و قابل اعتماد براي ارزيابي هوش هيجاني گروهي درک شده در کلاس است .
Trait emotional intelligence and academic performance: Controlling for the effects of IQ, personality, and self-concept.
Linking emotional intelligence and performance at work: Current research evidence with individuals and groups, 223-242.