Abstract:
هدف: از آنجا که کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری، جزو افراد در معرض خطر و شکننده محسوب میشوند، خانواده و آموزش و پرورش باید از این کودکان پشتیبانی کند و یک سپر دفاعی برای آنان باشد. روش: پژوهش حاضر، از نوع توصیفی تحلیلی است و پس از بررسی مفاهیم با ارائه نتایج به پیشنهادات کاربردی پرداخته شده است. روش پژوهش، توصیفی و روش گردآوری اطلاعات آن، کتابخانهای است. بدین صورت که از منابع کتابخانهای نظیر: کتاب، مقاله، منابع خارجی و... و آموختههای محقق استفاده شده است. یافتهها: از نظر این پژوهش، یکی از عوامل نبود موفقیت در بین کودکان، وجود اختلالات یادگیری در آنان است که منجر به افت تحصیلی، کاهش اعتماد به نفس و عزتنفس و سایر مشکلات جدی در آنها میشود و لطمات جبرانناپذیری از نظر روانی و اقتصادی به کودک و خانواده و نظام آموزشوپرورش کشور وارد خواهد کرد. نتیجهگیری: از نتایج پژوهش چنین برمی آید که اختلالات یادگیری و مدیریت بهینه آن، به عوامل درونفردی و برونفردی بستگی دارد که در راستای پژوهش حاضر، ضمن بررسی منابع اختلالات یادگیری، سوالات پژوهش تحلیل شده و نتایج تحلیل بیانگر این بود که با آگاهی پیدا کردن نسبت به اختلالات یادگیری کودکان، میتوان آن را تا حدی در دوران کودکی برطرف کرد و از حاد شدن آن در بزرگسالی جلوگیری نمود.
Purpose: Since children with learning disorders are
considered vulnerable and fragile, family and education
should support these children and be a defensive shield for
them.
Method: The current research is descriptive and
analytical, and after examining the concepts, practical
suggestions have been made by presenting the results. The
research method is descriptive and the data collection method
is library. In this way, library sources such as: books, articles,
foreign sources, etc., and the researcher's learnings have been
used.
Findings: According to this research, one of the factors of
lack of success among children is the presence of learning
disorders in them, which leads to academic failure, reduced
self-confidence and self-esteem, and other serious problems in
them, and irreparable psychological and economic damages. It
will affect the child and the family and the education system
of the country.
Results: From the results of the research, it appears that
learning disorders and their optimal management depend on
intrapersonal and extrapersonal factors. Regarding children's
learning disorders, it can be partially resolved in childhood
and prevent its acuteness in adulthood.
Machine summary:
يافته ها: از نظر اين پژوهش ، يکي از عوامل نبود موفقيت در بين کودکان ، وجود اختلالات يادگيري در آنان است که منجر بـه افت تحصيلي، کاهش اعتماد به نفس و عزت نفس و ساير مشکلات جدي در آنها ميشود و لطمات جبران ناپذيري از نظر رواني و اقتصادي به کودک و خانواده و نظام آموزش وپرورش کشور وارد خواهد کرد.
به طور خاص ، آنها سطوح بالايي از استرس تحصيلي مانند 1 Carballal 2 Maehler 3 Nelson 4 Forkosh 5 Aro 6 Linden 7 Verma 8 Townsend 9 Lindsey, L.
مهارت هاي اجتماعي و عاطفي ثابت ترين شاخص موفقيت براي همه کودکان است - و اين شامل کودکاني که داراي اختلالات يادگيري هستند نيز مي شود.
در نهايت ، انواع متخصصاني که قادر به بررسي و تشخيص ناتواني هاي يادگيري هستند را برمي شماريم : روانشناسان باليني روانشناسان مدرسه روانپزشکان کودک روانشناسان تربيتي روانشناسان رشد متخصصان اعصاب و روان سايکومتريست ها کار درمانگر (اختلالات حسي را که مي تواند منجر به مشکلات يادگيري شود آزمايش مي کند) 1 Mohan 2 Majida, Vishnu, & Gayatri 3 Sharma & Rush زبان و گفتار درمانگر گاهي اوقات براي دستيابي به تشخيص دقيق چند متخصص خدمات را به صورت يک تيم هماهنگ مي کنند.