Abstract:
فرهنگ مصرف کننده چینی اخیراً به دلیل رشد طبقه متوسط چین ، ارتقا بازار سفر دریایی چین و علاقمندی روزافزون مصرف کنندگان چینی به دنبال کردن تجارب لوکس ، تغییر کرده است. با این حال ، تحقیقات در مورد مصرف گرایی لوکس به طور سنتی بر روی کالاهای لوکس متمرکز بوده است. اینکه چگونه می توان ارزش لوکس را در تجربه ی مصرف تجملات ایجاد کرد و اینکه نتیجه تولید ارزش لوکس چه چیزی است ممکن است ، ناشناخته مانده باشد. با توجه به گردشگری دریایی به عنوان زمینه تحقیق ، این مطالعه به بررسی روابط بین تجربه سفر دریایی ، ارزش لوکس و وفاداری پرداخته است. دو دور بررسی در سرزمین اصلی چین انجام شد (N = 1200). نتایج نشان می دهد ساختار سلسله مراتبی از تجربه سفر دریایی را نشان می دهد ، یک چشم انداز منحصر به فرد در مقایسه با تحقیقات مرسوم از تجربه گردشگری را ارائه می دهد. علاوه بر این ، یک تجزیه و تحلیل مقایسه ای که شامل مسافران بار اول و تکراری کروز بود، انجام شد. این یافته ها همچنین نقش برجسته درک کیفیت نسبت به احساس درونی آن در ایجاد وفاداری مصرف کننده را پر رنگ می کند. بنابراین ، مسافران کشتیهای تفریحی در تعیین وفاداری خود بسیار منطقی به نظر میرسند .
Chinese consumer culture has recently changed due to the growth of China's middle class, the rise of China's cruise market, and the growing interest of Chinese consumers in pursuing luxury experiences. However, research on luxury consumerism has traditionally focused on luxury goods. How luxury value can be created in the experience of consuming luxuries, and what the result of producing luxury value may be, remains unknown. Considering maritime tourism as a field of research, this study examines the relationships between maritime travel experience, luxury value and loyalty. Two rounds of surveys were conducted in mainland China (N = 1200). The results show a hierarchical structure of the cruise experience, offering a unique perspective compared to conventional research of the tourism experience. In addition, a comparative analysis was performed that included first-time and iterative cruise passengers. These findings also highlight the prominent role of quality perception in its inner feeling in creating consumer loyalty. Therefore, cruise ship passengers seem to make a lot of sense in determining their loyalty.
Machine summary:
با توجه به گردشگری دریایی به عنوان زمینه تحقیق ، این مطالعه به بررسی روابط بین تجربه سفر دریایی ، ارزش لوکس و وفاداری پرداخته است .
با این حال ، کارهای تجربی محدود، پیش بینی کننده ها و نتایج ارزش لوکس درک شده برای مسافران سفر دریایی را بررسی کرده است (٢٠١٦ ,Hyun &Hwang ).
سوما،این مطالعه درک ما از چین به عنوان یک بازار لوکس جدید را افزایش می دهد ،از این رو پرسنل مدیریت سفر دریایی را قادر می سازند تا استراتژی های بهتری را برای بهره مندی رشد سریع کشور و بخش گردشگری رقابتی به وجود آورند.
مطالعات موضوعات مختلفی مانند رفتار مصرف کننده ، منابع انسانی ، مدیریت درآمد ، کیفیت خدمات و سفر دریایی لوکس ، پایداری محیط زیست ، و مدیریت مقصد را پوشش داده است (٢٠١٩ ,Liu &Hung, Wang, Guillet, ٢٠١٩ ,Wondirad ;).
این چهار تجربه مصرف کننده شامل یک لنز مفید برای بررسی تجربه گردشگران هستند ، و چندین مطالعه تجربی اعتبار آنها را در زمینه سفر دریایی نشان داده است (٢٠١٠ ,Witham &Hosany ٢٠١٦ ,Han &Hwang ;٢٠١٦ ,Hyun &Hwang ;).
از این رو، سفرهای دریایی به مسافران فرصت می دهد تا با اوقات فراغت با کیفیت بالا و هویت های اجتماعی متمایزی را شکل دهند، که باید ارزش لوکس درک شده را افزایش دهد (;٢٠١٦ ,Hyun &Hwang ٢٠٠٦ ,Kwortnik).
یافته ها و مفاهیم کلیدی این تحقیق نشان می دهد که ارائه یک تجربه کلی فرار از زندگی برای بازدیدکنندگان سفر دریایی در ایجاد ارزش لوکس و توسعه وفاداری نسبت به گردشگری کروز مهم است .