Abstract:
هدف از این پژوهش، مطالعه تاثیرات خدمات و محصولات جدید بر مشتریهای شرکت بود.
بنابراین از نظر هدف، یک پژوهش کاربردی است، چرا که علاوه بر جنبه آگاهیبخشی و علمی،
جنبه کاربردی نیز برای شرکتها خواهد داشت. با توجه به هدف و ماهیت، این پژوهش از نظر
روش، یک پژوهش کمی میباشد. نتایج نشان داد که شاخصهای ارزشهای بازاری، پاسخگویی،
مدیریت ارتباط با مشتری، کیفیت خدمات، استراتژی و عملکرد از خدمات و محصولات جدید بر
مشتریهای شرکت تاثیرگذار است.
Machine summary:
مقایسه اختلاف میانگین این عامل 320/0=M با اختلاف میانگین جامعه صفر نشان میدهد که شاخص ارزشهای بازاری از خدمات و محصولات جدید بر مشتری های شرکت تأثیرگذار است.
مقایسه اختلاف میانگین این عامل 195/0=M با اختلاف میانگین جامعه صفر نشان میدهد که شاخص پاسخگویی از خدمات و محصولات جدید بر مشتری های شرکت تأثیرگذار است.
155 در بررسی وضعیت شاخص مدیریت ارتباط با مشتری که میانگین شاخص با میانگین جامعه که برابر با 3 است، مورد مقایسه قرار گرفتند که نتایج به دست آمده از جدول نشان میدهد که: در مدل مورد نظر آماره t محاسبه شده 99/1=t در سطح 001/0 معنادار است.
مقایسه اختلاف میانگین این عامل 107/0=M با اختلاف میانگین جامعه صفر نشان میدهد که شاخص مدیریت ارتباط با مشتری از خدمات و محصولات جدید بر مشتری های شرکت تأثیرگذار است.
501 در بررسی وضعیت شاخص کیفیت خدمات که میانگین شاخص با میانگین جامعه که برابر با 3 است، مورد مقایسه قرار گرفتند که نتایج به دست آمده از جدول نشان میدهد که: در مدل مورد نظر آماره t محاسبه شده 37/5=t در سطح 001/0 معنادار است.
مقایسه اختلاف میانگین این عامل 258/0=M با اختلاف میانگین جامعه صفر نشان میدهد که شاخص استراتژی از خدمات و محصولات جدید بر مشتری های شرکت تأثیرگذار است.
مقایسه اختلاف میانگین این عامل 308/0=M با اختلاف میانگین جامعه صفر نشان میدهد که شاخص عملکرد از خدمات و محصولات جدید بر مشتری های شرکت تأثیرگذار است.
New Product Development Success Factors in Prospector Organisations; Mixed Method Approach, International Journal of Innovation Management, 19(4), 1550040.