Abstract:
هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر اعتماد و ارزش ادراک شده بر قصد تبلیغات شفاهی مثبت با
توجه به نقش میانجی تعهدمستمربود. روش تحقیق مورد استفاده توصیفی، پیمایشی از نوع
تحقیقات همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق، مشتریان شعب بانک ملی در استان خراسان
رضوی که بطور نامحدود درنظرگرفته شده است. نمونه آماری این تحقیق مشتریان شعب بانک ملی
در استان خراسان رضوی که به تعداد 384 نفر از طریق جدول مورگان بدست آمده است و روش
نمونهگیری به روش تصادفی ساده بود.. دادههای تحقیق با روش کتابخانهای و میدانی گردآوری
شده و ابزار مورد استفاده پرسشنامههای استاندارد بود. پایایی پرسشنامهها با استفاده از روش
کرونباخ و روایی ابزار با روش محتوایی مورد تایید قرار گرفتهاند. همچنین جهت تجزیه و تحلیل
دادهها از روش مدلیابی معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار لیزرل استفاده شده است. نتایج
نشان داد که بین ارزش ادراک شده با تعهد مستمر مشتریان شعب بانک ملی دراستان خراسان
رضوی تاثیر معناداری وجود دارد. بین ارزش ادراک شده با قصد تبلیغات شفاهی مثبت مشتریان
شعب بانک ملی دراستان خراسان رضوی تاثیر معناداری وجود ندارد.. بین اعتماد با تعهد مستمر
مشتریان شعب بانک ملی دراستان خراسان رضوی تاثیر معناداری وجود دارد.. بین اعتماد با قصد
تبلیغات شفاهی مثبت مشتریان شعب بانک ملی دراستان خراسان رضوی تاثیر معناداری وجود
دارد.. بین تعهد مستمر با قصد تبلیغات شفاهی مثبت مشتریان شعب بانک ملی دراستان خراسان
رضوی تاثیر معناداری وجود دارد.
Machine summary:
بررسی تاثیر اعتماد و ارزش ادراک شده بر قصد تبلیغات شفاهی مثبت با توجه به نقش میانجی تعهد مستمر سید ابوطالب حسینی1، زهره شرعی2 1- کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی،واحد قاینات،دانشگاه آزاد اسلامی قاینات،ایران 2- استادیار گروه مدیریت دولتی، دانشکده اقتصاد و علوم اداری دانشگاه پیام نور، تهران، ابران (نویسنده مسئول) ------------------------------------------------------------ چکيده هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر رویکرد کارافرینی، بازار ومدیریت دانش بر مزیت رقابتی پایدار مشتریان بیمه نوین در استان گلستان بود.
واژگان کليدي: رویکرد کارافرینی، مدیریت دانش، مزیت رقابتی پایدار، رویکرد بازار مقدمه به طور گسترده ای پذیرفته شده است که تبلیغات شفاهی هنگامی رخ می دهد که خبرهای مطلوب درباره سازمان ابلاغ شود یا محصولات به دیگران توصیه می شود این رفتار منجر به مزایایی برای یک سازمان می شود ء مانند مصرف کنندگان » سایر مصرف کنندگان را ترغیب به استفاده از یک محصول يا خدمات می کنند و يا در ایجاد درک مطلوب درباره پیشنهاد سازمان کمک می کند بر این اساس ۰ تعداد قابل توجهی از مطالعات طی سالها انجام شده است تا درک بهتری از پیشینه های کلمه مثبت دهان داشته باشد.
اعتماد همچنین در بین پنج پیش بینی کننده برتر کلمه به دهان یافت شد » با توجه به این عقیده که بازاریابی مناسب با موفقیت نیاز به اعتماد و تعهد دارد تعجب آور نیست » از اين روء به نظر می رسد برقراری روابط قابل اعتماد با مشتریان » به دست آوردن تعهد خود و اطمینان از آگاهی از ارزش یک کالای ارائه شده در تسهیل فعالیت کلمه به دهان مهم است(ون توندر وهمکاران ۲ ۲۰۱۷).
فرضیه اصلی اعتماد و ارزش ادراک شده بر قصد تبلیغات شفاهی مثبت با توجه به نقش میانجی تعهد مستمر تاثیر معناداری دارد.