Abstract:
هدف این مقاله یافتن عوامل موثر بر اجرای موفق بازاریابی می باشد. اهمیت این موضوع در این است که
امروزه در اغلب کشورها و بویژه در کشورهای توسعه یافته هزینه های هنگفتی جهت تدوین استراتژی انجام
می شود و در حالی که استراتژی های خوبی تدوین می شود اما بخش بزرگی از این استراتژی ها شکست
می خورد و هزینه های تدوین و حتی اجرا به هدر می رود. از طرف دیگر بانک ها به عنوان بازار پولی هر
کشور تاثیرات مهمی بر اقتصاد و همچنین بر عوامل توسعه اجتماعی دارند . در این تحقیق ، ابتدا با مروری
بر سوابق موضوع به تعریف استراتژی بازاریابی، نقش استراتژی در تصمیمات مهم سازمان ها و همچنین
جایگاه آن در رقابت های سازمانی امروز پرداخته شده است. شعب بانک ها به عنوان واسطه های اصلی در
ارتباط میان مشتری و شبکه بانکی دارای نقش به سزایی بوده و موفقیت یک بانک در گرو عملکرد شعب آن
است. برخوردار بودن بانک ها از بازار مصرف داخلی در هر کشوری، یکی از عوامل رشد و توسعه اقتصادی به
حساب می آید. در دنیای امروز که پویایی داده ها از اهمیت بسیاری برخوردار است، استفاده از زیرساخت
می تواند بستری را برای به اشتراک گذاری داده های مکانی به وجود آورد. جایگزین (SDI ) داده مکانی
در ژئومارکتینگ فصل جدیدی از بازاریابی الکترونیکی بر مبنای اطلاعات مکانی GIS به جای SDI نمودن
را ایجاد می نماید.
Machine summary:
بنابراين شناخت عملکرد شعب مختلف در يک محيط رقابتي پايه و مبنايي براي صرفه جويي در هزينه ها و حفاظت از تجربه مشتري است (دن فرد،١ ٢٠١٦) از سوي ديگر عليرغم رقابت روز افزون در صنعت بانکداري کشورمان شيوه هاي بازاريابي در اين زمينه تحولات چنداني نداشته و هنوز از رويکردهاي سنتي بازاريابي استفاده مي شود.
استراتژي توسعه بانک با هدف افزايش پايگاه مشتري ارائه خدمات کيفي سود، صرفه جويي در هزينه و غيره توسعه و پياده سازي مي گردد (نوونکووا شکير زيانو و گيلمانووا،١ ٢٠١٥) نتايج مطالعات نشان مي دهد دستيابي سازمان به اهداف مالي و بازار در محيط رقابتي امروز مستلزم بازاريابي کارا و اثر بخش است (داگاما،٢ ٢٠١١) بنابراين ارزيابي عملکرد بازاريابي يک وظيفه کليدي براي مديريت به شمار مي رود.
اين دسته از مشتريان اعتقاد دارند که اين وظيفه اوليه شرکت ها است که کالاها و خدمات خود را با کيفيت عالي ، قيمت مناسب ، دسترسي آسان و توزيع مطلوب عرضه کنند (دي کروز،٢٠١٧٢) واراداجاران و منون ،٣ (١٩٨٨) که يکي از نخستين مطالعات را در حوزه بازاريابي خيرخواهانه انجام دادند، بازاريابي خيرخواهانه را فرايندي برنامه ريزي شده تعريف کردند که به شرکت امکان ميدهد به م شترياني کمک کند که در خريد خود اهدافي خاص (اجتماعي، اخلاقي و زيست محيطي) را دنبال ميکنند.
“Cause-related marketing and start-ups: Moderating role of cause involvement”, Journal of Global Responsibility, Vol. 10(1), PP.