Abstract:
کودکان از طریق بازی تجربیات آسیبرسان و پر از تنش خود را بازآفرینی و رها میکنند و به این شکل احساس قدرت و کنترل بر مشکلات به آنها دست میدهد .بازی احتمالا مناسبترین و قدرتمندترین وسیله در زمان رشد برای کودکان است تا بتوانند با بزرگسالان رابطه برقرار کنند؛ تفکر علت و معلول لازمهی کنترل محرکهای آنی را به وجود آورند و بتوانند تجربیات همراه با استرس را پردازش کرده و مهارتهای اجتماعی لازم را بیاموزند. بازی میتواند احساسی از قدرت و کنترل را به کودک بدهد که ناشی از حل مشکلات و مهارت یافتن در تجربیات، ایدهها و مسائل جدید است؛ در نتیجه میتواند به ایجاد اعتماد به نفس و پیشرفت او کمک کند. کودکان در بازی میتوانند بدون نیاز به سخن گفتن، به صورت نمادین و یا عملی؛ ارتباط برقرار نمایند. لذا استفاده از بازی درمانی در درمان برخی مشکلات و اختلالات رفتاری کودکان مفید به نظر میرسد. در این پژوهش، مروری بر تحقیقات و پژوهش مرتبط با کارکرد بازی درمانی در درمان مشکلات هیجانی کودکان داریم.
Through play, children recreate and release their traumatic and stressful experiences, and in this way, they gain a sense of power and control over their emotional problems. Play is probably the most appropriate and powerful tool during development for children to establish relationships with adults, to develop the necessary cause and effect thinking to control immediate stimuli and to be able to process stressful experiences and learn the essential social skills. Play can give a child a sense of power and control that comes from solving problems and mastering new experiences, ideas, and issues; As a result, it can help children build their confidence and progress. In the game, children without needing to speak can communicate symbolically or practically.
Therefore, the use of play therapy in the treatment of some problems and behavioral disorders of children seems to be effective. In this research, we have an overview of the research related to the function of play therapy in the treatment of children's emotional problems.