Abstract:
ادگان،جانبازان و شهدا پیروی میکنند. 2-نوجوانان و جوانان پسر از الگوهایی چون؛اندیشمندان،شخصیتهای علمی و معلمان،هنرمندان سینما و موسیقی ایران،قهرمانان ورزشی خارجی،رزمندگان،آزادگان،جانبازان و شهدا و دوستان و همکلاسان خود پیروی میکنند. 3-نوجوانان و جوانان دختر از الگوهای چون؛هنرمندان سینما و موسیقی ایرانی،رزمندگان،آزادگان، جانبازان و شهدا و دوستان و همکلاسان خود پیروی میکنند. 4-دانشآموزان دورهی راهنمایی فقط از الگوهایی چون،قهرمانان ورزشی خارجی و شخصیتهای سیاسی و مدذهبی پیروی نمیکنند و از سایر الگوهای مطرح در چک لیست پیروی میکنند. دانشآموزان دورهی متوسطه از الگوهای چون؛هنرمندان سینما و موسیقی ایرانی و دوستان و همکلاسان پیروی میکنند. 6-دانشجویان از الگوهای چون؛اندیشمندان،شخصیت علمی و استادان،هنرمندان سینما و موسیقی ایرانی،قهرمانان ورزشی ایرانی و رزمندگان،آزادگان،جانبازان و شهدا پیروی میکنند.
Machine summary:
"نتایج آزمون t تکمتغیری مقایسه میانگین الگوهای مختلف نوجوانان و جوانان با نمرهی ملاک (به تصویر صفحه مراجعه شود) طبق نتایج جدول شمارهی(1)،میانگین نمره الگوهای هنرمندان سینما و موسیقی ایرانی،قهرمانان ورزشی ایرانی و رزمندگان،آزادگان،جانبازان و شهدا بالاتر از نمرهی ملاک(2)میباشد و t مشاهدهشده در سطح 5%>Pنیز معنادار میباشد.
نتایج آزمون t تکمتغیری،مقایسه میانگین الگوهای مختلف نوجوانان و جوانان پسر با نمرهی ملاک (به تصویر صفحه مراجعه شود) طبق نتایج جدول شمارهی(2)،میانگین نمرهی الگوهای اندیشمندان،شخصیتهای علمی و معلمان،هنرمندان سینما و موسیقی ایرانی،قهرمانان ورزشی خارجی،آزادگان، جانبازان و شهدا و دوستان و همکلاسان،بالاتر از نمرهی ملاک(2)میباشد.
نتایج آزمون t تکمتغیری،مقایسهی میانگین الگوهای مختلف دانشجویان با نمرهی ملاک (به تصویر صفحه مراجعه شود) طبق نتایج جدول شمارهی(6)،میانگین نمرهی الگوهای اندیشمندان،شخصیتهای علمی و استادان،هنرمندان سینما و موسیقی ایرانی،قهرمانان ورزشی ایرانی و رزمندگان،آزادگان،جانبازان و شهدا بزرگتر از نمرهی ملاک(2)میباشد.
یافتههای پژوهشی حاضر نیز نشان میدهد نوجوانان و جوانان به ترتیب از الگوهای هنرمندان سینما و موسیقی ایرانی،قهرمانان ورزشی ایرانی و رزمندگان، آزادگان،جانبازان و شهدا پیروی میکنند.
در بین دانشآموزان دورهی راهنمایی الگوگیری بسیار متنوع است و آنان از الگوهای متفاوتی از قبیل؛رزمندگان، آزادگان،جانبازان و شهدا،دوستان و همکلاسان،هنرمندان سینما و موسیقی ایرانی، قهرمانان ورزشی ایرانی،اندیشمندان و شخصیتهای علمی و معلمان و هنرمندان سینما و موسیقی خارجی پیروی میکنند که این تعداد الگوها نشاندهندهی تنوعطلبی نوجوان برای الگویابی است.
Salomon,Television watching and mental effort:A social psychological view,New York:Academic press,1999.
H. Weiss,Using social research in public polic making, Lexington,Mass,Lexington Books,1990.
Television watching and mental effort:A social psychological view,New York:Academic press,1999.
H. Using social research in public policy making, Lexington,Mass,Lexington Books,1990."