Abstract:
این مقاله در خصوص پیشرفتهای جدید در مورد انگیزه بزرگسالان برای آموزش و تعلیم، تنظیم شده است. مقاله بر پایه پروژه بزرگ تحقیقات تجربی است که بین سالهای 1977 تا 1999 در فرانسه اجراء شده است
Machine summary:
"Bandura, 1997 – deci, 1995- weiner, 1992- valler and et thill 1993.
(درمورد اول، انگیزه با یادگیری دانش یا مهارت متناسب است و در مورد دوم، انگیزه با اهداف دیگری متناسب است، مثل اوقات خوش داشتن، پول داشتن یا دوری از فعالیتهای خسته کننده) ترکیب این دو محور و شاخص که با تحلیل تجربی از انگیزه بزرگسالان جهت تعهد در تعلیم ترکیب شدهاند، ده انگیزه ایجاد میکند که با نامهای زیر خوانده میشوند: یکی درونی و آموزشی (اپیستمیک) 3 دو تا درونی و مشارکت محوری (فعالیت اجتماعی و هدونیک) 4 سه تا بیرونی و مشارکت محوری (اقتصادی، اجتماعی، توصیفی) دو تا بیرونی و آموزش محوری (حرفهای، بر پایه همسانی) تأکید این حقیقت خالی از لطف نیست که در این ساختار، انگیزه با الگوهای موقتی از انگیزه شکل میگیرد که نمیتواند با ابعاد دائمی از خود یا تداوم Houle,s , 1961.
- استقلال فردی، بر اساس تصور انگیزه دسی (1995) - فرمول بندی طرح، بر اساس تدوین تئوری انگیزه بشر از نوتین (1987) شامل عامل تلقی شده به منظور قرار دادن این طرح برای آزمایش، جهت ایجاد نتایج تطبیقی بین انواع بزرگسالان در مورد تعهد در آموزش و تحلیل ارتباط بین انگیزه و عملکرد در تعلیم بزرگسالان، یک تحقیق تجربی در سه مرحله انجام شد: Morivational processes.
از اینرو گروه تحقیق، شرایط، معیار و سیستمهای مشخص را که در روند ارزیابی بررسی زمینه مورد استفاده قرار گرفته بود، دوباره تجزیه و تحلیل کرد و به این نتیجه رسید که ورای ابهام کلاسیک روند ارزیابی فرانسه در اکثر شرایط آموزش بزرگسلان، سه منبع پیش داوری میبایست به شمار آیند."