Abstract:
تا در یابد و نشان دهد که طرز زندگی واقعی یا اصیل چیست.ما در این مجال یافتههای فلسفی و زندگی او را نقادانه بررسی میکنیم.
Machine summary:
"235 ff) هایدگر از تفسیر کتاب نیکوماخوس ارسطو نتیجه میگیرد که انسان در زندگی عملی نیز بدون واسطه یعنی از طریق نوشیدن به هستی خویش آگاهی دارد و بعلاوه ادعا میکند که منشأ فلسفهء نظری ارسطو،عمل است؛زیرا در فلسفهء نظری همواره از مثالهای عملی استفاده میکند.
81 ff) فلسفهء هایدگر پس از کتاب هستی و زمان هایدگر در کتاب هستی و زمان موفق نشد ثابت کند که منشأ علم و فلسفهء،درک هستی در زندگی روزمره است و با وجود اینکه از نظر فلسفی موفق به اثبات این مطلب نشد،بعدها همچنان بر این نظریه باقی ماند.
هایدگر در درس گفتارش در سال 8291 میگوید:فلسفهء،متافیزیک است و به طبیعت انسان تعلق دارد و در جولای 9291 میگوید:متافیزیک،رویداد اساسی طرز هستی انسان است؛یعنی متافیزیک یا فلسفهء با مواجهه با زمانی جدید،طرح جدیدی برای جهان ایجاد میکند.
همین امر باعث شد او از شیمیدان مشهور آلمان،هرمان اشتاودینگر (Staudinger) به این اتهام که در جنگ جهانی اول اندیشهء صلحجویانه خود را بهطور علنی اعلام کرده بود،به سازمان امنیت آلمان شکایت کند و نیز در اتحادیهء اساتید طرفدار هیتلر،استاد جوانی به نام باوم گارتن (Baumgarten) را کتبا متهم نمود و چندان زیادهروی کرد که مقامات هیتلری اضهار نظر او را در مورد باوم گارتن به جهت شدت و افراط بیاعتبار دانسته،آن را نادیده گرفتند.
او پیش از این در کتاب «تفسیر پدیده شناختی فلسفهء ارسطو»مقصود خود را از بازگشت به منشأ سنت به روشنی بیان کرده بود،مطابق آن ملت آلمان باید با فاصله گرفتن از سنت و رجوع به منشأ و طرح کردن سؤال و درگیری با آن اندیشهء ویژه دوران خود را بوجود آورند و از این راه هستی ویژهء خویش را در تاریخ تعین بخشند."