Abstract:
بانکداری همرا ه امکانی است که در بسیاری از کشورها فراهم شده است این نوع پرداخت به دلیل راحتی استفاده ، دست یابی همگانی و سریع به گوشی های تلفن همراه و استفاده دائمی افراداز آنها مورد توجه می باشد. از طرفی امروزه برنامه ریزی راهبردی در بخش خصوصی توسعه یافته است. رویکردهای برنامه ریزی راهبردی که در بخش خصوصی تدوین شده اند می توانند به سازمانهای خصوصی و غیرانتفاعی و هم چنین جوامع و دیگر نهادها کمک نمایند. بانک های خصوصی نیز یکی از این سازمان های خصوصی می باشند. از طرفی دیگر نگرانیهای زیادی در مورد تأثیر بانکداری همراه و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی بر پذیرش مشتریان وجود دارد. در تحقیق حاضر، پذیرش در قالب پارامترهایی از قبیل استفاده، دردسترس بودن، سرعت و امنیت تعریف می گردد که به خصوصیات فردی شامل جنس، سن، درآمد، سطح تحصیلات، استفاده از اینترنت، توجه به تبلیغات و بالاخره میزان خطر پذیری افراد وابسته است. هدف اصلی در این مقاله کشف روابط میان میزان پذیرش سرویس بانکداری همراه با تفاوت های فردی است که این نتایج سبب تعیین راهبردهای بانکداری در جهت جذب مشتری هایی با پتانسیل بیشتر میشود. داده های مورد نیاز مقاله با پرسش از کاربران سرویس بانکداری همراه بانک های خصوصی در ایران و تجربیات مدیران در سازمانهای مدیریت و برنامه ریزی کشور جمع آوری شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های هوشمندانه داده کاوی و درخت تصمیم استفاده گردیده است. یافته های پژوهش نشان میدهد که عامل ریسک پذیری مشتریان در پذیرش سرویس بانکداری همراه تأثیر معناداردارد
Machine summary:
"همچنین قابل ذکر است که بر اساس نتایج بدست آمده میزان پذیرش کاربران به طور بسیار زیادی به درسد ریسکپذیری افراد بستگی دارد به عبارتی میتوان این چنین بیان نمود که افرادی که دارای میزان ریسک پذیری بالا هستند و نسبت به بقیه تمایل بیشتری به نوآوری از خود نشان میدهند از این سرویس که سرویس نسبتا جدیدی محسوب میشود نیز بیشتر استقبال کردهاند.
الگوریتم DIAHC :در پژوهش حاصر از میان روشهای متعدد یادگیری ماشین از روش طبقه بندی جهت کشف روابط حاکم بر دادهها استفاده شده همچنین قابل ذکر است که از میان الگوریتمهای متعدد طبقهبندی معروفترین آنها الگوریتمهای TRAC و DIAHC می باشد که در این پژوهش برای بدست آوردن نتایج حاصل از دادههای جمعآوری دشه از کاربران بانکداری همراه از درخت تصمیم با استفاده از الگوریتم DIAHC استفاه شده است کلمه DIAHC مخفف شده کلمات rotceteD noitcaretnI citamotuA erauqs-ihC میباشد9به طور کلی،روش DIAHC ،برای ساخت یک درخت تصمیمگیری،دادهها را متناوبا به زیرمجموعههای مشابه افزار میکند تا آنجا که هرزیرمجموعه دارای تعداد مشخصی نمونه شود.
براساس نتایج به دست آمده،به نظر می رسد تطبیق سرویسها و تبلیغات با ویژگیهای فردی کاربران نهایی باعث پذیرش و جذب بیشتر این کاربران خواهد شد و در نتیجه ارتقا صنعت بانکداری الکترونیک گردد بر همین اساس میتوان به مدیران بخشهای خصوصی از جمله بانکها پیشنهاد کرد که توجه به خصوصیات فردی مشتریان خود را در رأس امور قرار دهند.
062-252 ,)3(13, tnemeganaM noitamrofnI fo lanruoJ lanoitanretnI ,"tsurt desab-egdelwonk dna setubirtta noitavonni fo tceffe ehT :noitpoda gniknab elibom fo noitagitsevni laciripme nA",)1102(,niL neF-uisH ."