چکیده:
نوآوری در کشورهای در حال توسعه کمتر از حد انتظار است ، بنابراین این کشورها نیازمند توجـه بـه پارادایمی متفاوت برای توسعه - مانند اقتصاد یادگیرنده - هستند که بـا تمرکـز بـر یـادگیری مولـد و رویکرد عمل ، استفاده و تعامل به نوآوری، بستر مورد نیاز برای ایجاد و اشاعه تعاملات غیر رسمی بـه منظور اکتساب دانش فنی مورد نیاز را فراهم آورد. در ایـن مقالـ ، عوامـل م وثر بـر گـذار بـه اقتصـاد یادگیرنده در ایران مورد بررسی قرار گرفته است . رویکرد پژوهش ، استقرایی و نحوه انجـام آن ، کیفـی بوده و براساس تئوری داده بنیاد، مضامین یازده گانه و ابعاد قابل توجه در این رابطه استخراج شده اند. با توجه به نقش و اهمیت سازمان در رابطه با مضامین و ابعاد مشخص شده ، ملاحظات سازمانی گذار به اقتصاد یادگیرنده در ایران شامل سازمان یادگیرنده ، نایادگیری سازمانی، یـادگیری سیاسـتی و ظرفیـت سازمانی و ظرفیت جذب و قابلیت سازمانی مورد بررسی قرار گرفته اند.
خلاصه ماشینی:
٧. ١٤ چکیده نوآوری در کشورهای در حال توسعه کمتر از حد انتظار است ، بنابراین این کشورها نیازمند توجـه بـه پارادایمی متفاوت برای توسعه - مانند اقتصاد یادگیرنده - هستند که بـا تمرکـز بـر یـادگیری مولـد و رویکرد عمل ، استفاده و تعامل به نوآوری، بستر مورد نیاز برای ایجاد و اشاعه تعاملات غیر رسمی بـه منظور اکتساب دانش فنی مورد نیاز را فراهم آورد.