چکیده:
برونسپاری را میتوان واگذاری وظایف تکراری به یک تأمینکننده خارج از سازمان دانست. برونسپاری، مانند هر راهبرد دیگری اثراتی را در سازمان به همراه خواهد داشت. در این تحقیق، برای رفع مشکلات مهم کیفیتی خدمات در دانشگاهها از طریق بهبود نحوه برونسپاری، طی یک مدل معادلات ساختاری و برای اولین بار، اثر اجرای برونسپاری موفق بر کیفیت خدمات مشتریان مورد سنجش قرار گرفته است. برای دستیابی به این منظور پس از مطالعات نظری صورتگرفته، ابتدا شاخصهای بهدستآمده توسط کارشناسان مورد سنجش قرار گرفته است و سپس، با تحلیل عاملی تأییدی به کمک نرمافزار لیزرل، شاخصهای مورد ادعا تأیید شدهاند. در نهایت، مدل معادلات ساختاری بهدستآمده نشان داد که رابطه مورد سؤال بهصورت مستقیم وجود دارد و به عبارتی، اجرای هرچه موفق برونسپاری موجب بهبود کیفیت خدمات مشتریان در جامعه آماری شده است.
خلاصه ماشینی:
در این تحقیق ، برای رفع مشکلات مهم کیفیتی خدمات در دانشگاه ها از طریق بهبود نحوه برون سپاری، طی یک مدل معادلات ساختاری و برای اولین بار، اثر اجرای برون سپاری موفق بر کیفیت خدمات مشتریان مورد سنجش قرار گرفته است .
در نهایت ، مدل معادلات ساختاری به دست آمده نشان داد که رابطه مورد سؤال به صورت مستقیم وجود دارد و به عبارتی، اجرای هرچه موفق برون سپاری موجب بهبود کیفیت خدمات مشتریان در جامعه آماری شده است .
نظر به اینکه دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی از مهم ترین نهادهای علمی در راه تولید دانش و فناوری و تربیت دانشجویان و دانشمندان هستند، این سازمان ها باید همواره در راه تعالی قدم بگذارند و با بهبود در کیفیت ارائه خدمات ، وظیفه خطیر و تأثیرگذار خود را به بهترین شکل ممکن به انجام رسانند (بیدختی و دیگران ، ١٣٩١).
1. Kok این تحقیق در پی آن است که اثربخشی برون سپاری را بر جنبه های مختلف کیفیت خدمات مشتریان مورد سنجش قرار دهد.
اگر یک سازمان بتواند روابط بین چگونگی انجام برون سپاری و کیفیت خدمات ارائه شده به مشتری خدمت را کشف کند، میتواند از این روابط برای بهبود کیفیت خدمات مشتریان در آینده استفاده کند.
سپس ، در مرحله دوم با استفاده از نرم افزار لیزرل تحلیل عاملی، تأییدی برای متغیرهای برون سپاری و فعالیت های سازمانی صورت گرفته و در نهایت مدل معادلات ساختاری بین متغیرهای اصلی مدل یعنی برون سپاری و کیفیت خدمات مشتریان مورد سنجش و آزمون قرار گرفته است .