چکیده:
امروزه هماهنگی راهبردی، ابزاری اساسی برای سازماندهی و استاندار دهکردن عملیات
بخشهای مختلف سازمان در ایجاد یک کلیت واحد و منسجم بهشمار میرود. هدف از این
پژوهش» ارائه الگوی ندوین راهبرد منابع انسانی و هماهنگ یآن با راهبرد کسب وکار» فرهنگ و
ساختار سازمانی ش رکت توزیع نیروی برق استان فارس بر مبنای نقاط مرجع راهبردی میباشد. این
پژوهش ازنظر ماهیت کاربردی - نوسعهای و ابزار جمعآوری دادهها اسناد و مدارک و
پرسشنامههای استاندارد و محققساخته است. جامعه آماری شام لکا رکنان» مدیران وکارشناسان
شرکت توزیع نیروی برق فارس است. نتایج نشان میدهد که راهبرد کسب وکار از نوع
محافظ هکارانه» راهیرد ساختار سازمانی از نوع مکانیکی» راهبرد فرهنگسازمانی از نوع مامورینی
و درلهایت راهبرد منابع انسانی از نوع پیمانکارانه تبعیت م یکند. برای تدوین راهبردهای منابع
انسانی هماهنگ با راهبردهای کسب ساختار و فرهنگسازمانی سناریوهایی بیان شد که
شرکت میتواند ازآنها استفاده کند.
خلاصه ماشینی:
هدف از این پژوهش ارائه الگوی تدوین استراتژی منابع انسانی و هم آهنگی آن با استراتژی کسب وکار، فرهنگ و ساختار سازمانی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس بر مبنای نقاط مرجع استراتژیک میباشد.
بنابراین ، این پژوهش برای نخستین بار، با بهره گیری از مدل های مختلف ، الگوی مناسبی را جهت تدوین استراتژیهای منابع انسانی ارائه میکند که در آن استراتژیهای منابع انسانی با استراتژیهای کسب وکار، فرهنگ و ساختار سازمانی هم آهنگ باشد و برای ارائه این چارچوب ، از رویکرد نقاط مرجع استراتژیک که یکی از الگوهای نوین و مهم در این زمینه است ، استفاده میشود.
خلاصه ای از تحقیقات صورت گرفته پیرامون موضوع پژوهش (رجوع شود به تصویر صفحه) چارچوب نظری تحقیق این پژوهش به دنبال ارائه چارچوب تدوین استراتژیهای منابع انسانی با استفاده از رویکرد نقاط مرجع استراتژیک و هم آهنگی آن با استراتژی کسب وکار، فرهنگ و ساختار سازمانی (به عنوان عوامل نهادی) شرکت توزیع نیروی برق استان فارس میباشد.
جامعه ، نمونه آماری و روش نمونه برداری (رجوع شود به تصویر صفحه) در این پژوهش از پنج پرسشنامه ساختار و فرهنگ سازمانی و دیگر پرسشنامه ها (تأیید جایگذاری استراتژیها در ابعاد ماتریس دیوید، تعیین جهت گیری استراتژیهای کسب وکار و پرسشنامه شناسایی استراتژیهای منابع انسانی) برای نیل به اهداف مختلف استفاده گردید که در جدول ٤ مشاهده میشود.