چکیده:
این تحقیق با هدف بررسی رابطه بین ممیزی بازاریابی عصبی و ارایه موفق محصولات نوین بانکی از دیدگاه مشتریان بانک ملت، از نظر هدف تحقیقی توصیفی با نتایج کاربردی و روش کمی است که به شیوه همبستگی انجام پذیرفته است. روش تحقیق جامعه آماری تحقیق کلیه پرسنل و مشتریان بانک ملت بوده و نمونه آماری تحقیق شامل 383 نفر است که به شیوه خوشه بندی اولیه و تصادفی در دسترس انتخاب گردیده اند. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه میباشد که روایی آن توسط خبرگان دانشگاهی و پایایی آن نیز با ضریب آلفای مورد تایید قرار گرفت. برای ممیزی بازاریابی عصبی مولفه های جلب توجه کردن، اداراک و تناسب حسی مناسب، لذت کرونباخ 0/901 بخش بودن، تحریک احساسات، طبقه بندی مثبت در حافظه، راهنمایی در تصمیم گیری، اعتماد سازی و ایجاد رضایت در نظر گرفته شده است. فرضیات تحقیق از طریق آزمون رگرسیون و با نرم افزار SPSS مورد بررسی قرار گرفت و نتایج تحقیق نشان داد که از منظر
مشتریان بانک ملت ، تمام مولفه های مرتبط با ممیزی بازاریابی عصبی در ارایه موفق محصولات نوین بانکی تاثیر مستقیم و معناداری دارند. همچنین نتایج تحقیق نشان داد، مولفه جلب توجه کردن بازاریابی عصبی بیشترین تاثیر بر ارایه موفق محصولات نوین بانک دارا می باشد.
خلاصه ماشینی:
بررسی رابطه بین ممیزی بازاریابی عصبی و ارایه موفق محصولات نوین بانکی از منظر مشتریان (مورد مطالعه :بانک ملت) سیدحسن شمس لاهرودی1، سمیه رهجو2 ، امین گوهری*3 1 دکتری مدیریت صنعتی،گروه مدیریت موسسه آموزش عالی خرد، بوشهر،ایران shams.
com * نویسنده مسول چکیده این تحقیق با هدف بررسی رابطه بین ممیزی بازاریابی عصبی و ارایه موفق محصولات نوین بانکی از دیدگاه مشتریان بانک ملت، از نظر هدف تحقیقی توصیفی با نتایج کاربردی و روش کمی است که به شیوه همبستگی انجام پذیرفته است.
فرضیات تحقیق از طریق آزمون رگرسیون و با نرم افزار SPSS مورد بررسی قرار گرفت و نتایج تحقیق نشان داد که از منظر مشتریان بانک ملت ، تمام مولفه های مرتبط با ممیزی بازاریابی عصبی در ارایه موفق محصولات نوین بانکی تاثیر مستقیم و معناداری دارند.
(به تصویر صفحه رجوع شود) (شکل-2) مدل مفهومی تحقیق-منبع درگی،1394 با توجه به مدل مفهومی پژوهش، هشت فرضیه به شرح ذیل تعریف گردید: فرضیه اصلی تحقیق: بین ممیزی بازاریابی عصبی و ارایه موفق محصولات نوین بانکی از منظر مشتریان رابطه معناداری وجود دارد.
فرضیه شماره یک: بین بعد جلب توجه کردن در ممیزی بازاریابی عصبی و ارایه موفق محصولات نوین بانکی از منظر مشتریان رابطه معناداری وجود دارد.
فرضیه شماره شش: بین بعد راهنمایی در تصمیم گیری در ممیزی بازاریابی عصبی و ارایه موفق محصولات نوین بانکی از منظر مشتریان رابطه معناداری وجود دارد.
Neuromarketing A2 - Wright, James D International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences (Second Edition) (pp.