چکیده:
در دنیای امروز، بقای بلندمدت یک کسبوکار به قدرت و توانایی آن بنگاه برای معرفی موفق محصولات جدیدش به بازار وابسته است.این پژوهش بهلحاظ هدف، کاربردی و برمبنای روش گردآوری اطلاعات، آمیخته (کیفی– کمی) بود. در مرحلة اول، عوامل شناساییشده در پژوهشهای پیشین، بررسی شدند و سپس، با نخبگان این صنعت درمیان گذاشته شدند تا عوامل پراهمیتتر شناسایی شوند. پس از آن، با استفاده از پرسشنامة عوامل موفقیت مو (2010)، در نمونهای به تعداد 98 نفر، سؤالهای پژوهش بررسی شدند. با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی همچون آزمونهای تحلیل عامل تأییدی، تی یکنمونهای و فریدمن، به تجزیهوتحلیل دادههای پژوهش با استفاده از نرمافزار اس.پی.اس.اس (نسخة 18) و اسمارت پی.ال.اس سه پرداخته شد. نتایج نشان داد که سرعت برگشت سرمایه و شناسایی نیاز مشتری، بهترتیب در رتبههای اول و دوم اهمیت قرار داشتند و نبود رقبای غالب در بازار، کمترین اهمیت را از بین عوامل شناساییشده داشت؛ ازاینرو، با توجه به محیط پرتلاطم کسبوکار بهتر است که پروژههایی انتخاب شوند که سریعتر وارد بازار شوند و سرعت برگشت سرمایة بیشتری داشته باشند. افزونبراین، توجه به نیاز مشتری همیشه از اهمیت برخوردار بوده است. بدونشک، این موضوع در رسانههای نوشتاری ورزشی نیز حقیقت دارد. بههمیندلیل، شناسایی نیاز مشتریان قبل از اقدام به توسعة محصول، بااهمیتترین فعالیتی است که باید انجام شود.
خلاصه ماشینی:
فتحی و همکاران (1393) در پژوهش خود با عنوان «عوامل اجتماعی مؤثر در گرایش به مطالعة روزنامههای ورزشی» نشان دادند که بین احساس مسئولیت و مطالعة مطبوعات، مشارکت، اعتماد به مطبوعات، استفاده از سایر وسایل و احساس سهیمبودن در سرنوشت با میزان مطالعة مطبوعات رابطة مثبت و معناداری وجود دارد؛ بنابراین، در صنعت چاپ رسانههای نوشتاری ورزشی برای مطالعة بیشتر مطبوعات ورزشی باید به این عوامل توجه شود.
One Sample T-Test (رجوع شود به تصویر صفحه) بحث و نتیجهگیری هدف از انجام این پژوهش تعیین عوامل کلیدی مؤثر در موفقیت توسعة محصول در صنایع چاپ (مطالعة موردی صنعت چاپ رسانههای نوشتاری ورزشی) بود.
در پژوهشهای پیشین، این عامل فقط در عوامل موردبررسی مو و همکاران (2007) بررسیشده و در آنجا بهعنوان یکی از عواملی که مدیران برای انتخاب پروژههای توسعة محصول به آن توجه کمتری نسبت به تکنولوژی پیشرفتهتر میکنند، آمده است.
Evaluating and ranking the factors and components influencing the new product development process: Managers of SMEs in the food and drink industries of the Fars province.
(رجوع شود به تصویر صفحه) Determination of Key Success Factors in Product Development in Publication Industries (Case Study: Sports Print Media Publication Industry) R.
Keywords: Key Success Factors, Product Development, Sports Print Media Corresponding Author Email: r_mkazemi@ut.