چکیده:
هدف این تحقیق، اولویت بندی مشتریان فرآورده های نفتی در زنجیره تامین چند معیاره سبز و محیط خاکستری و با توجه به استانداردهای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و شاخص های عملکردی زیست محیطی، در زمینه توزیع هر یک از فرآورده ها به مشتریان مختلف توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس می باشد. تحقیق حاضر تحت شرایط عدم قطعیت با ساختار خاکستری و با بهره گیری از تکنیک تصمیم گیری چند معیاره و در نظر داشتن معیارهای زیست محیطی مورد مطالعه قرار گرفت، به طوری که ابتدا با استفاده از روش تحلیل شبکه ای در محیط خاکستری و نظرسنجی از خبرگان سازمان به تعیین اوزان شاخص های مطرح در توزیع فرآورده های نفتی پرداخته شد. سپس با روش ویکور خاکستری، به رتبه بندی و تعیین اولویت مشتریان محصولات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس پرداخته شد.
خلاصه ماشینی:
علیرضا علی نژاد١ جواد خلیلی ٢ چکیده هدف این تحقیق ، اولویت بندی مشتریان فرآورده های نفتی در زنجیره تامین چند معیاره سبز و محیط خاکستری و با توجه به استانداردهای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و شاخص های عملکردی زیست محیطی ، در زمینه توزیع هر یک از فرآورده ها به مشتریان مختلف توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس می باشد.
تحقیق حاضر تحت شرایط عدم قطعیت با ساختار خاکستری و با بهره گیری از تکنیک تصمیم گیری چند معیاره و در نظر داشتن معیارهای زیست محیطی مورد مطالعه قرار گرفت ، به طوری که ابتدا با استفاده از روش تحلیل شبکه ای ٣در محیط خاکستری و نظرسنجی از خبرگان سازمان به تعیین اوزان شاخص های مطرح در توزیع فرآورده های نفتی پرداخته شد.
در این تحقیق ، به منظور ارزیابی و اولویت بندی مشتریان شرکت ملی پخش فرآورده های منطقه فارس در زنجیره تامین سبز، روش تصمیم گیری چند معیاره در محیط خاکستری برگزیده شد.
مقادیر قطعی مقایسات زوجی و اوزان شاخص های محصول نفت کوره {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} در این مرحله با به کارگیری روش ویکور خاکستری ، ارزیابی عملکرد جامعی بر روی مشتریان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس انجام می پذیرد.