چکیده:
هدف از تحقیق حاضر، تاثیر قیمت و تبلیغ محصولات ورزشی سبز بر قصد خرید مشتریان ورزشی بود. روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی بوده که به شکل میدانی انجام شده است. جامعه آماری مشتریان فروشگاه های ورزشی تهران بودند و بر اساس روش مونرو تعداد 357 نفر به صورت تصادفی خوشه-ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات، از پرسش نامه حبیبی ساروی (1395) استفاده شد (928/0=α). به منظور تحلیل داده ها استنباطی برای نرمال بودن داده های تحقیق از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف و برای آزمون فرضیه های تحقیق از روش مدل سازی معادلات ساختاری شامل تحلیل عاملی تاییدی و تحلیل مسیر با نرم افزار ایموس و نرم افزار آماری اس پی اس اس 22 در سطح معنی داری 05/0≥P استفاده شد. یافته های پژوهش نشان می دهد که عواملی از قبیل محصولات ورزشی سبز، تبلیغ سبز، قیمت سبز، بر قصد خرید مشتریان ورزشی تاثیرگذار است.
The purpose of this study was to Impact of price and promote green sports products on Sports customers' purchase intention. The research method was descriptive-correlational; Survey research & procedure was done by field. The population of the study is Sports store customers
in Tehran, and based on Monro metod, 753 individuals were selected Randomized cluster as the sample. For data collection was used Habibi Saravi (2012) questionnaire. Validity of the questionnaire was approved by 10 professors and its reliability was calculated α=02329. According to comprehensive analysis Kolmogorov-Smirnov test for normality of research data and to test research hypotheses testing, including confirmatory factor analysis, path analysis, Structural Equation Modeling with AMOS & SPSS22 software at the significant level α≤0205. Research findings indicate that factors such as green Sporting products, green promotion, green price, impact on customer purchase intention Sports.
خلاصه ماشینی:
تأثیر قیمت و تبلیغ محصولات ورزشی سبز بر قصد خرید مشتریان ورزشی نیما حمزه پور1* (نویسنده مسئول)، محمدباقر فرقانی اوزوردی2 1 *دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی گرایش بازاریابی، دانشگاه شهید رجایی، تهران، ایران nima.
جدول (3) شاخصهاي برازندگي مدل ساختاری {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} شکل شماره(1) مقدار t براي بررسي معنيداري ضرايب مسير برآورد شده در مدل مسير / جدول (4) ضرايب مسير اثرات كل سازهها و معنيداري پارامترهاي برآورد شده {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} بر اساس اطلاعات جدول (4) اثر محصولات ورزشی سبز بر قصد خرید سبز مشتریان ورزشی 88/0 تخمین زده شده است که دارای مقدار تی بالای 96/1 است (32/5= مقدار تی) لذا هر چه محصولات ورزشی سبز برای مصرفكنندگان در بازار بیشتر عرضه شود در قالب يك معادله خطي قصد خريد سبز نيز بيشتر خواهد بود.
اثر تبلیغ محصولات ورزشی سبز بر قصد خرید سبز مشتریان ورزشی 47/0 تخمین زده شده است که دارای مقدار تی بالای 96/1 است (27/3= مقدار تی) از اين رو، هر چه تبلیغ محصولات ورزشی سبز برای مصرف كنندگان در بازار بیشتر باشد در قالب يك معادله خطي قصد خريد سبز نيز بيشتر خواهد بود.
نتایج نشان داد محصولات ورزشی سبز بر قصد خرید مشتریان ورزشی اثر دارد.
نتایج نشان داد تبلیغ سبز بر قصد خرید مشتریان ورزشی اثر دارد.
نتایج نشان داد قیمت سبز بر قصد خرید مشتریان ورزشی اثر دارد.
Effect of green marketing on consumer purchase behavior, QScience Connect, 1, 5.
Impact of green marketing on the students purchase decision, Journal of International Business Research, 8 (2), 71-81.