چکیده:
توجه به اقدامات مسئولیت اجتماعی شرکت برای بقای کسب و کارهای امروزی از اهمیت ویژهای برخوردار است.از این رودرک مناسب مدیران از فعالیتهای مسئولیت اجتماعی و آگاهی از نقاط ضعف خود در این حوزه بر بهبود جایگاه رقابتی شرکت و پاسخهای رفتاری مشتریان موثر میباشد. علاوه بر این کیفیت ادراک شده خدمات و تصویر برند به عنوان مفاهیم موثر بر پاسخهای مشتری مطرح هستند. بر این اساس پژوهش حاضر با هدف تحلیل تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر پاسخهای رفتاری مشتری با میانجی کیفیت ادراک شده خدمات و تصویر برند در شعب بانک تجارت شهر شیراز صورت گرفته است. روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی است. با استفاده از نمونهگیری در دسترس تعداد 317 پرسشنامه با پایایی 970/0 جمعآوری شد. تحلیل دادهها با استفاده از روش معادلات ساختاری از طریق نرم افزار PLS3 انجام شده است. نتایج نشان داد که مسئولیت اجتماعی شرکت با کیفیت ادراک شده خدمات و تصویر برند رابطه مثبت و معناداری دارد و اثر کیفیت ادراک شده خدمات و تصویر برند به عنوان میانجی در رابطه مسئولیت اجتماعی شرکت و پاسخهای رفتاری مشتریان پذیرفته میشود اما اثر مسئولیت اجتماعی شرکت بر پاسخهای مشتری به صورت مستقیم مورد تایید نمیباشد.
خلاصه ماشینی:
بر این اساس پژوهش حاضر با هدف تحلیل تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر پاسخ های رفتاری مشتری با میانجی کیفیت ادراک شده خدمات و تصویر برند در شعب بانک تجارت شهر شیراز صورت گرفته است .
با توجه به اینکه در حیطه مسئولیت اجتماعی مباحث مربوط به فناوری سبز مورد توجه سازمان ها میباشد امروزه بانک ها سبز شدن را در راس مسئولیت اجتماعی خود قرار داده اند و با استفاده از محصولات فناوری اطلاعات در جهت رفتار مسئولانه نسبت به محیط زیست گام برمیدارند (تقوی فرد و صفری، ١٣٩٣) از 1- Fatma & Rahman 2- Gil 3- Kim 4- Tong & Hawley طرفی بر مشتریان پوشیده نیست که کاهش استفاده کاغذ در شرکت ها نوعی مسئولیت اجتماعی محسوب میشود چرا که اقدامی در حفظ نگهداری محیط زیست و درختان میباشد، از این رو بانک تجارت با پیاده سازی استراتژیهای مسئولیت اجتماعی از جمله ترویج فرهنگ کار بدون کاغذ و نیز انتخاب شعار راهبردی "به احترام زندگی به احترام فردا" تعهد و پایداری مستمر خود را به ایفای برنامه های مسئولیت اجتماعی نشان داده است .
بر این اساس پژوهش حاضر با هدف ارائه یک الگوی جامع و متمرکز سعی در درک رابطه بین اجرای برنامه مسئولیت اجتماعی شرکت و پاسخ های رفتاری مشتریان در شعب بانک تجارت با نقش میانجی تصویر برند و ادراک از کیفیت خدمات دارد.