چکیده:
هدف از این پژوهش بررسی تاثیر استراتژی های بازاریابی دیجیتال بر عملکرد هتل ها و بررسی نقش بازبینی مشتریان می باشد. این پژوهش بر روی هتل ها و مقاصد گردش گری که اتاق ها و سویت های خود را از طریق بازاریابی دیجیتال به فروش می رسانند صورت گرفته است. به منظور جمع آوری داده ها، از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. تعداد 313 پرسشنامه که قابل استفاده بوده است جمع آوری شده است. برای بررسی روابط بین متغیرهای تحقیق از مدل معادلات ساختاری (SEM) و بطور ویژه تکنیک تحلیل مسیر با استفاده از نرم افزار لیزرل استفاده شده است.
نتایج تخمین مدل، حاکی از مناسب بودن نسبی شاخص ها دارد. بین همه متغیرها و عملکرد رابطه مثبت و معناداری وجود دارد وهمه ی آنها بر عملکرد اثر می گذارند. همچنین میزان تاثیر استراتژی بازاریابی دیجیتال از طریق بازبینی های مشتریان نیز مشخص گردید. اما، میزان این تاثیرها متفاوت و همین تفاوت ها مبنای تفسیر نتایج گردید
خلاصه ماشینی:
تاثير استراتژي هاي بازاريابي ديجيتال بر عملکرد هتل ها و بررسي نقش بازبيني مشتريان مهدي کريمي زند و سپيده خبره زاده طرزجاني دانشجوي کارشناسي ارشد- مديريت بازرگاني گرايش تجارت الکترونيک دانشگاه : دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مرکز پست الکترونيک : sepideh_khz@yahoo.
از اين رو ما در اين مطالعه قرار است به اين سوال اساسي پاسخ دهيم که : آيا استراتژي هاي بازاريابي ديجيتال بر روي عملکرد هتل هاي با بررسي نقش بازبيني هاي مشتريان تاثير دارد؟ 52 ٢- مباني نظري و پيشينه پژوهش عملکرد الاواريتا و فريدمن ١ عملکرد شرکت را در دو قسمت کلي ، شرکت و عملکرد محصول جديد متمايز ساخته اند ، که در مورد عملکرد کلي شرکت از معيارهاي نرخ رشد سهم بازار و جايگاه رقابتي شرکت در مقايسه با ساير رقبا در طي سه سال گذشته استفاده نمودند .
بازبيني ها و نظرات مشتريان تعريف مفهومي: منظور تعداد پيام ها و نظرات مثبت و منفي در مورد خدمات و محصولات بر روي سايت ها و صفحات مربوط به آن ها که توسط مشتريان و استفاده کننده هاي قبلي درج مي شود (ويگيلا و همکارن ، کيم و همکاران ، ٢٠١٦) تعريف عملياتي: تعداد بازبيني ها و نظرات مشتريان در اين تحقيق با سوالهاي ١١ تا ١٣ برگرفته از پرسشنامه پلسماکر (٢٠١٨) اندازه گيري گرديده است .
جامعه آماري اين تحقيق عبارتست از هتل هاي شهر تهران که براي جذب مشتري و رزرو هتل از طريق سايت يا از بازاريابي ديجيتال استفاده ميکنند.
58 در اين تحقيق تاثير استراتژي هاي بازاريابي ديجيتال بر عملکرد هتل ها و بررسي نقش بازبيني مشتريان به صورت کامل بررسي گرديده است .