چکیده:
در دنیای امروز وقتی بحث بر سر خرید محصولات با برند حلال میشود اعتقادات مذهبی مصرفکننده در ذهن متبادر میشود. مذهب یکی از مؤثرترین و جهانیترین نهادهای اجتماعی است که بر نگرش مردم، ارزشها و رفتارشان هم در سطح فردی و هم در سطح اجتماعی، تأثیری چشمگیر دارد. اما نکته جالب این است که در دنیای امروز خرید محصولاتی با برند حلال در بین غیرمسلمانها نیز رواج پیداکرده است. امروزه مصرفکنندگان از ویژگیهای مهم محصولات آگاه هستند، درنتیجه در انتخاب محصولاتی که قصد خرید و مصرف آنها رادارند، گزیدهتر عمل میکنند. هدف این تحقیق آشنایی با عوامل مؤثر بر قصد خرید محصولات با برند حلال فارغ از اعتقادات مذهبی میباشد و درنهایت نقش اعتقادات مذهبی بهعنوان تعدیل گر در مدل در نظر گرفتهشده است . بهمنظور برآورد تأثیر این متغیرها، 1400 پرسشنامه در جامعه آماری توزیع گردید که درنهایت، 892 پرسشنامه بهطور کامل برگردانده شدند. دادهها به روش نمونهگیری گلوله برفی جمعآوری گردیده است. ما دریافتیم که بر اساس مدل مفهومی، 7 مؤلفه وجود دارد که بر قصد خرید مصرفکننده تأثیر میگذارد. و نقش تعدیلکنندگی اعتقادات مذهبی نیز تأیید گردید
In today's world, when it comes to buying Halal products, the religious beliefs of the consumer come to mind. But the interesting thing is that in today's world, buying products with the Halal brand has also become popular among non-Muslims. The purpose of this study is to get acquainted with the factors affecting the intention to buy Halal brand products regardless of religious beliefs, and finally the role of religious beliefs as a moderator in the model is considered. In order to estimate the effect of these variables, 1400 questionnaires were distributed in the statistical population, and finally, 892 questionnaires were completely returned. The moderating role of religious beliefs was also confirmed.Progress for business success requires continuous improvement of service and quality by suppliers.In general, satisfaction and a positive personal experience with sales may result in your repurchasing.Accordingly, creating a distinct advantage in service delivery is necessary but it is very difficult.
خلاصه ماشینی:
هدف این تحقیق آشنايي با عوامل موثر بر قصد خريد محصولات با برند حلال فارغ از اعتقادات مذهبي ميباشد و در نهايت نقش اعتقادات مذهبي به عنوان تعديل گر در مدل در نظر گرفته شده است .
محصولاتی که دارای گواهی حلال بودن هستند، این اطمینان ر McKenzie Lin & Liang Delener مصرف کنندگان به خصوص مسلمانان میدهند که مواد تشکیل دهنده مورد استفاده و فرایندهای تولید همگی بر طبق شریعت و دستور العمل سلامت محور هستند.
با توجه به نقش انكار ناپذير فرهنگ در خريد محصولات فرضيه 7 به شرح زير مي با > فرضیه 7: فرهنگ بر روي قصد خرید محصولات حلال تاثير مثبت و معناداري د Wandel Davies & Wright نقش تعديل گري اعتقادات مذهبي تحقیقات قبلی، تاثیر دینداری را بر نگرش نسبت به مادی گرایی (كلولند و چانگ ، 2009)، هویت فرهنگی (ليندريج 1 ، 2005)، رفتار خرید (سود و ناسو 2 ، 1995)، و استفاده مصرف کننده از اطلاعات محصول (چوي، كا 3 n"/>n"/>، 2010) مـورد بررسي قرار داده اند.
با توجه به اين كه در تحقيق حاضر عوامل تاثير گذار بر خريد برند حلال توسط غير مسلمانان نيز ميورد بررسي قرار گرفته مي خواهيم ببنيم كه آيا اتعتقادات مذهبي شدت اين رابطه ها را ا Lindridge Sood & Nasu Choi, Kale & Shin Wilson & Liu Bonne, Vermeir & Verbeke Teng & Jamaliah فرضیه 8: اعتقادات مذهبي رابطه ميان عوامل موثر بر قصد خريد محصولات حلال بر قصد خريد حلال را تعديل مي كند .
فرضیه 13: تاثیر مواد تشکیل دهنده محصول بر قصد خرید برای افرادی با دینداری بالا نسبت به افرادی با دینداری پایین، بیشتر است.