چکیده:
امروزه در محیط رقابتی توجه به ارزشهای ویژه مشتریان و مدیریت روابط با مشتری برای رشد و توسعه همه کسبوکارها از اهمیت ویژهای برخوردار است. ازاینرو شرکتها برای جذب مشتری در سالهای اخیر به رسانههای اجتماعی روی آوردهاند. با گسترش فضاهای مجازی و کاربران اینترنتی بسیاری از صاحبنظران بازاریابی، اجتماعات مجازی را بهعنوان فرصتی برای شناساندن محصولات و خدمات شرکتها معرفی کردهاند. چون استفاده از محیط اینترنت و رسانهها روزبهروز در حال افزایش است؛ پژوهش حاضر باهدف بررسی تأثیر فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی بر ارزش ویژه مشتریان انجامشده است. روش پژوهش، پیمایشی _توصیفی و ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه است. جامعه آماری این پژوهش کاربران اینترنتی فعال در سایتهای اجتماعی هستند و نمونه آماری مشتمل بر 384 نفر است. همچنین برای تجزیهوتحلیل دادهها از نرمافزارهای SPSS و آموس استفادهشده است. نتایج نشان داد که انجام فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی تأثیر مثبتی بر ارزش ویژه مشتریان دارد و شرکتها میتوانند با اینگونه فعالیتها رابطه با مشتریان خود را تحکیم بخشند.
Today in competitive environment due customers equity and managing relationships with customer is special important for the growth and development of all businesses. In this regard The companies to attract customers in recent years have turned to social media. with the Virtual spaces and expansion of Internet users, many commentators marketing, virtual communities as an opportunity to Recognition products and services have been introduced. Since the Use of the Internet and the media is increasingly every day; In the present study the impact the impact of social media marketing activities on customers equity is examined. The research method is descriptive and data collection was questionnaire. Statistical population of this study included active Internet users on social sites and Statistical sample consists of 384 people also to analyze the data software was SPSS and Amos. the results show that social media marketing activities has a positive impact on customers equity and With these activities, companies can strengthen their relationship with customers.