چکیده:
پژوهش حاضر با هدف ارائه مدلی به منظور توسعه روابط برند- مصرفکننده در صنعت هتلداری برمبنای نظریه داده بنیاد اجرا شده است. روش تحقیق به صورت کیفی و مبتنی بر نظریهپردازی داده بنیاد است. برای گردآوری اطلاعات از مصاحبههای نیمه ساختار یافته استفاده شد و تجزیهوتحلیل اطلاعات به روش استراوس و کوربین و مدل پارادایمی انجام گرفت. نمونهگیری به روش نمونهگیری نظری بود و با بهرهمندی از تکنیکهای هدفمند (قضاوتی) انجام شد. مطابق با الگوی نظام مند نظریـة داده بنیـاد، خبرگان و مدیران با سابقه در صنعت هتلداری برای جامعـة آماری انتخاب شدند. نتایج تحلیل دادههای به دست آمده از مصاحبهها طی فرایند کدگذاری باز، محوری و انتخابی، به ایجاد مدل روابط برند- مصرفکننده در صنعت هتلداری بر مبنای نظریهپردازی داده بنیاد منجر شد. در نهایت، الگویی برای روابط برند- مصرفکننده در صنعت هتلداری شناسـایی شـد. یافتههای این پژوهش حاکی از آن است که برای توسعه روابط برند- مصرفکننده در صنعت هتلداری، مدیران بایستی به کلیه مقولهها و زیر مقولههای شناساییشده در این پژوهش بهدقت توجه کنند و در خصوص هر یک از آنها اطلاعات لازم و کافی داشته باشند بعلاوه این پژوهش لزوم توجه به روابط برند- مصرفکننده در صنعت هتلداری را نشان میدهد.
The present study aims to provide a model for developing brand-consumer relationships in the hotel industry based on the data theory of the foundation. The research method is qualitative and based on data theory of the foundation. Semi-structured interviews were used to collect data and data analysis was performed by Strauss and Corbin method and paradigm model. Sampling was theoretical sampling method and was done using targeted (judgmental) techniques. According to the systematic model of the data theory of the foundation, experts and managers with experience in the hotel industry were selected for the statistical community. The results of analyzing the data obtained from the interviews during the open, pivotal and selective coding process led to the creation of a brand-consumer relationship model in the hotel industry. Finally, a model for brand-consumer relations in the hotel industry was identified. The findings of this study indicate that in order to develop brand-consumer relationships in the hotel industry, managers should pay close attention to all categories and subcategories identified in this study and have the necessary and sufficient information about each of them. Research shows the need to pay attention to brand-consumer relationships in the hotel industry.
خلاصه ماشینی:
نتايج تحليل داده هاي به دست آمده از مصاحبه ها طي فرايند کدگذاري باز، محوري و انتخابي ، به ايجاد مدل روابط برند -مصرف کننده در صنعت هتلداري بر مبناي نظريه پردازي داده بنياد منجر شد.
اين شرايط را مجموعه اي از مفاهيم ، مقوله ها و متغيرهاي زمينه اي تشکيل مي دهند (استراوس و کوربين ، ١٩٩٨)در اين پژوهش اعتماد به برند، برندينگ داخلي و بازاريابي رابطه مند عوامل اصلي زمينه اي روابط برند- مصرف کننده مبتني بر بازاريابي ديجيتال هستند که در جدول ٤ نشان داده شده است .
“The effects of brand relationship norms on consumer attitudes and behavior”, Journal of Consumer Research, 31 (June), pp.
Brand passion: Antecedents and consequences, Journal of Business Research, 7(66), 904–909.
“The role of emotional aspects in younger consumer-brand Relationships”, Journal of Product and Brand Management, 21 (2), pp 98–108.
Antecedents and consequences of brand love, Journal of Brand Management, 20(4), 1-8.
302 يادداشت ها : 1 - Fournier 2 - Aggarwal 3- Huang & Kandampully 4 - Yao et al 5 - Unala & Aydn 6 - Nikunj et al 7 - Roy et al 8 - Albert et al 9- Bagozzi et al 10 - Gallaugher & Ransbotham 11 - Kozinets et al 12 - Hollebeek 13 -So et al 14 Kim and Trail - 15 - MacInnis & Folkes 16 - Mário & Pedro 17 - Alonso et al 18 - Strauss & Corbin 303