چکیده:
عصر حاضر به همراه سرعت و شتاب تحولات در عرصههای مختلف و ارزشمند ی
ارتباطات انساری, نقش بافتههای دقهقی و علمی روانشناسی را حساستر کرده است . امروزه اگر
مدیی احساسات خود را بشناسد، امواج احساسات درون سازمان خود را شناسایی کند و با ان امواج
هماهنگ شود، به رهبری مبدل خواهد شد که بر دلها حکومت میکندء نه بر پستها ی سازمانی.
بنابراین، اگر مدیری بخواهد ارتباطی اثربخش داشته باشد بایستی به هنجارهای ه مجازی سازمان
خود توجه نماین. این پژوهش با هدف بررسری تای هوش ه مچازی بر ارتباطات اثربخش مد عیان
شعب بانک ملت در شهر تهران انجام شده است . در ای پژوهش از مدل هوشه مجانی بار- آن
استفاده گردین. بمنظور آزمون فرضیه ها، تعداد افراد نمونه ۱۶۵ نفر درنظر گرفته شد از طرعق توزمع
پرسشنامة هوش هیجانی بار- آن و پرسشنامة برقراری ارتباطات اثربخش سوسمان و کرینوس،
دادههای لازم جمعآوری شده و سپس با استفاده از روش آمار توصیفی و استنباطی ارتباط هریگ از
موّلفهها با ارتباطات اثربخش مدءران مورد بررسری قرار گرفت. نتاوج حاصل از آزمون فرضیهها نشان
داد که، هوش هیجانی با ارتباطات اثربخش مدیران رابطه معناداری دارد . در نهایت اینکه این
پژوهش را میتوان بعنوان مهر تاییدی بر اهمیت توجه به نقش هوش هیجانی در برقراری ارتباطات
اثربخش مدیران، بخصوص مدیران در ثرچب بانکها که امر ارتباط در انجام وظایف برایشان بسیار
حائز اهمیت است، قلمداد کرد. بعلاوه، میتواند آنان را در یافتن نقاط قوت و ضعفشان در بهرگیری
از هوش هیجانی هنگام برقراری ارتباطات یاری نماید.
The present age with the speed and acceleration of developments in various and valuable fields
Ansar communication has made the role of the minute and scientific weaves of psychology more sensitive. Today if
Medi recognizes his emotions, identifies the waves of emotions within his organization and with those waves
Coordinated, he will become the leader who rules the hearts, not the organizational positions.
Therefore, if a manager wants to have effective communication, he must follow the virtual norms of the organization
Pay attention to yourself. The aim of this study was to investigate the metaphysical intelligence on effective communicative communication
Bank Mellat branches are located in Tehran. In a study of the charge-free intelligence model
Use round. In order to test the hypotheses, the number of sample people was 165 through distribution.
Bar-An Emotional Intelligence Questionnaire and Susman and Crinus Effective Communication Questionnaire,
The necessary data were collected and then using the method of descriptive and inferential statistics of the relationship of Herig from
The components were examined through effective communication between managers. The results of testing the hypotheses show
That said, emotional intelligence has a significant relationship with effective communication of managers. Finally this
The research can be used as a confirmation of the importance of paying attention to the role of emotional intelligence in communication
Effective managers, especially managers in the context of banks for whom communication is very important in performing tasks
It is important, he said. In addition, it can help them find their strengths and weaknesses
Help with emotional intelligence when communicating.
خلاصه ماشینی:
تأثير هوش هيجاني بر ارتباطات اثربخش مديران شعب بانک ملت در شهر تهران عباس صمدي * دريافت : ١٣٩٠/٥/١٥ ناديا کيوان ** پذيرش : ١٣٩٠/٩/١٦ چکيده پیچیدگی عصر حاضر به همراه سرعت و شتاب تحولات در عرصه هاي مختلف و ارزشمندي ارتباطات انساني، نقش یافته هاي دقيق و علمي روانشناسي را حساس تر کرده است .
اين پژوهش با هدف بررسي تأثير هوش هيجاني بر ارتباطات اثربخش مد يران شعب بانک ملت در شهر تهران انجام شده است .
از طريق توزيع پرسشنام ة هوش هيجاني بار- آن و پرسشنامۀ برقراري ارتباطات اثربخش سوسمان و کرينوس ، داده هاي لازم جمع آوري شده و سپس با استفاده از روش آمار توصيفي و استنباطي، ارتباط هر يک از مؤلفه ها با ارتباطات اثربخش مديران مورد بررسي قرار گرفت .
در نهايت اينکه اين پژوهش را ميتوان بعنوان مهر تأييدي بر اهميت توجه به نقش هوش هيجاني در برقراري ارتباطات اثربخش مديران ، بخصوص مديران در شعب بانکها که امر ارتباط در انجام وظايف برايشان بسيار حائز اهميت است ، قلمداد کرد.
آزمون ضريب همبستگي پيرسون جهت بررسي وجود يا عدم وجود رابطه بين هوش هيجاني و مؤلفه هاي آن با ارتباطات اثربخش مديران شعب بانک ملت در شهر تهران .
آزمون ضريب رگرسيون چندگانه جهت بررسي ميزان تأثيرگذاري هوش هيجاني و مؤلفه هاي آن ارتباطات اثربخش مديران شعب بانک ملت در شهر تهران .
بدين ترتيب اين پژوهش مبني بر تأثير هوش هيجاني بر ارتباطات اثربخش مديران نيز تأييد شد.
بررسي رابطه ي بين هوش هيجاني و تعهد سازماني مديران سازمان در شعب بانک سپه در تهران (پايان نامه ي کارشناسي ارشد).