چکیده:
امروزه شناسایی و درک عواملی که مصرف کنندگان را تحریک میکند تا با تبلیغات روی گوشیهای
هوشمند ارتباط برقرار کنند و در نتیجه تصمیم به خرید بگیرند بسیار ضروری است . در این تحقیق ما برای
دستیابی به این هدف ، به بررسی تاثیر ارزش عاطفی در تبلیغات روی گوشیهای هوشمند بر قصد خرید
مصرف کنندگان ایرانی با توجه به نقش میانجی آگاهی از برند در سال ١٣٩٨ پرداختیم . از ابزار پرسشنامه
جهت جمع آوری داده ها استفاده شد و تعداد ٣٥٢ پرسشنامه توسط دانشجویان دانشکده علوم و فناوریهای
نوین دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران مورد بررسی قرار گرفت . به منظور تجزیه وتحلیل
داده ها و آزمون فرضیه ها، از مدل معادلات ساختاری و رگرسیون سلسله مراتبی با کاربرد نرم افزار اس پی
اس اس و لیزرل استفاده گردید. یافته ها نشان داد که ارزش عاطفی و آگاهی از برند از عوامل موثر بر قصد
خرید هستند. همچنین نتایج نشان داد که متغیر ارزش عاطفی، قصد خرید را با توجه به نقش میانجی آگاهی
از برند پیش بینی میکند. این نتایج میتوانند بر اساس این واقعیت باشند که مصرف کنندگان بیشتر با
برندهایی درگیر میشوند، که با آن آشناتر باشند زیرا آگاهی از برند در شناسایی یک برند و خرید
محصولات آن برند برای مصرف کننده بسیار ضروری است . معرفی درست و صحیح محصولات و خدمات
به مشتریان بالقوه در قدم و نگاه اول بسیار حائز اهمیت است . این تحقیق به بازاریابان و تبلیغ کنندگان
کمک میکند تا درک کنند که تبلیغات در گوشیهای هوشمند چگونه بر قصد خرید مصرف کننده تاثیر
میگذارد.
خلاصه ماشینی:
در اين تحقيق ما براي دستيابي به اين هدف ، به بررسي تأثير ارزش عاطفي در تبليغات روي گوشيهاي هوشمند بر قصد خريد مصرف کنندگان ايراني با توجه به نقش ميانجي آگاهي از برند در سال ١٣٩٨ پرداختيم .
در اين تحقيق به بررسي تأثير ارزش عاطفي در تبليغات روي گوشيهاي هوشمند بر قصد خريد مصرف کنندگان ايراني با توجه به نقش ميانجي آگاهي از برند (مورد مطالعه : دانشجويان دانشکده علوم و فناوريهاي نوين دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم پزشکي تهران ) مي پردازيم .
با توجه به تأثير تبليغات متنوع بر افکار، نگرش ها، احساسات و رفتار مصرف کنندگان و همچنين با معرفي تبليغات به عنوان ابزار رقابتي بين شرکت ها براي شناساندن محصولات جديد، در واقع برنامه هاي تبليغاتي بايستي در وهله اول مشتريان بالقوه را جذب نمايند و در ادامه آن ها را به فرآيند خريد ترغيب کنند و حتي رضايت و وفاداري پس از خريد مشتريان را بر انگيزاند (آقازاده و بخشي زاده ، ١٣٨٩، ص ١٢٣).
پيشينه تحقيق جدول ١: خلاصه تحقيقات داخلي (به تصویر صفحه رجوع شود) موضوع نتايج منابع نتايج نشان داد که ارزش هاي عاطفي تأثير مثبت و بررسي تأثير ارزشهاي عاطفي بر معناداري بر وفاداري مشتريان دارد در حالي که اثر سيديان وفاداري مشتريان با توجه به تعديلگري جنسيت در اين رابطه مورد تأييد قرار (1395) نقش تعديل گري جنسيت نگرفته است .