چکیده:
ﻫﺪف از اﯾﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ دو ﺳﻮال ﻣﻬﻢ اﺳﺖ:) 1 (آﯾﺎ ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎ در ﻣﻮاﺟﻬﻪ ﺑﺎ رﮐﻮد ﻧﺎﺷﯽ از 19-COVID ﺑﺎﯾﺪ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎی ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ را ﮐﺎﻫﺶ دﻫﻨﺪ ﯾﺎ اﻓﺰاﯾﺶ دﻫﻨﺪ؟ و) 2 (ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎ ﺑﺮای درﺧﺸﺶ در دﻧﯿﺎی ﭘﺲ از ﻫﻤﻪ ﮔﯿﺮی ﺑﺎﯾﺪ ﭼﻪ اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﻫﺎی آﻣﯿﺨﺘﻪ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ را اﺗﺨﺎذ ﮐﻨﻨﺪ؟
ﻃﺮاﺣﯽ/روش/روﯾﮑﺮد- رﮐﻮد ﻧﺎﺷﯽ از ﺑﺤﺮان 19-COVID ﯾﮑﯽ از ﻣﺤﺮک ﻫﺎی اﺻﻠﯽ ﺗﻐﯿﯿﺮات ﻣﺤﯿﻂ ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر و رﻓﺘﺎر ﻣﺸﺘﺮی اﺳﺖ، ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﮔﺎن ﺑﻪ ﻃﻮر ﺳﯿﺴﺘﻤﺎﺗﯿﮏ ﻣﻘﺎﻻﺗﯽ را در ﻣﻮرد اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﻫﺎی آﻣﯿﺨﺘﻪ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ در دوران رﮐﻮد ﺑﺮرﺳﯽ ﮐﺮدﻧﺪ. از ﺑﯿﻦ اﺳﻨﺎد اﺳﺘﺨﺮاج ﺷﺪه 36 ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺑﻪ زﺑﺎن اﻧﮕﻠﯿﺴﯽ و 6 ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺑﻪ زﺑﺎن ﻓﺎرﺳﯽ اﻧﺘﺨﺎب و ﻣﻮرد ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ. ﯾﺎﻓﺘﻪﻫﺎ - اﯾﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻧﺸﺎن ﻣﯽدﻫﺪ:) 1 (ﺑﻮدﺟﻪ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﻧﺒﺎﯾﺪ در ﻃﻮل ﮐﻮوﯾﺪ-19 ﮐﺎﻫﺶ ﯾﺎﺑﺪ و) 2 (ﺷﯿﻮهﻫﺎ و اﺳﺘﺮاﺗﮋیﻫﺎی آﻣﯿﺨﺘﻪ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﮐﻪ ﺷﺮﮐﺖﻫﺎ ﺑﺎ ﯾﺪ در ﻃﻮل ﻫﻤﻪﮔﯿﺮی 19-COVID از ﻧﻈﺮ ﻣﺤﺼﻮل، ﻗﯿﻤﺖ، ﺗﺒﻠﯿﻎ و ﻣﮑﺎن اﺗﺨﺎذ ﮐﻨﻨﺪ.
خلاصه ماشینی:
com چکيده هدف از اين مطالعه پاسخ به دو سوال مهم است : (١) آيا شرکت ها در مواجهه با رکود ناشي از ١٩-COVID بايد هزينه هاي بازاريابي را کاهش دهند يا افزايش دهند ؟ و (٢) شرکت ها براي درخشش در دنياي پس از همه گيري بايد چه استراتژي هاي آميخته بازاريابي را اتخاذ کنند؟ طراحي /روش /رويکرد- رکود ناشي از بحران ١٩-COVID يکي از محرک هاي اصلي تغييرات محيط کسب و کار و رفتار مشتري است ، نويسندگان به طور سيستماتيک مقالاتي را در مورد استراتژي هاي آميخته بازاريابي در دوران رکود بررسي کردند.
يافته ها - اين مطالعه نشان مي دهد: (١) بودجه بازاريابي نبايد در طول کوويد-١٩ کاهش يابد و (٢) شيوه ها و استراتژي هاي آميخته بازاريابي که شرکت ها بايد در طول همه گيري ١٩-COVID از نظر محصول ، قيمت ، تبليغ و مکان اتخاذ کنند.
با توجه به مباني نظري و اهميت آميخته بازاريابي در رضايتمندي مشتري و درنهايت سودآوري و درآمدزايي به نظر مي رسد در بسياري از کسب و کارها به دليل عدم آشنايي مديران با اين عوامل و صرفا تکيه بر تجربه و تمرکز روي بخشي از عناصر بازاريابي درآمد تناسب لازم بين درآمد و هزينه وجود ندارد، بنابراين هدف اصلي اين پژوهش بررسي استراتزي هاي آميخته بازاريابي در طول و پس از همه گيري ١٩-COVID و رکود ناشي از آن است .