چکیده:
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین مدیریت نگرش کارکنان و برند سازی داخلی در شرکت صنایع چوب و کاغذ استان مازندران بود. این پژوهش از نظر هدف کاربردی روش گردآوری دادهها میدانی روش اجرا توصیفی از نوع همبستگی می باشد.
جامعه آماری شامل کارکنان صنایع چوب و کاغذ استان مازندران به تعداد ٢٠٠ نفر می باشد که بر اساس جدول کرجسی و مورگان و روش نمونه گیری تصادفی ساده تعداد ١٢٧ نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. روش جمع آوری اطلاعات به دو صورت کتابخانه ای و میدانی صورت گرفت . ابزار گردآوری داده ها شامل دو پرسشنامه استاندارد است که توسط محققین قبلی بر اساس ادبیات موضوع تهیه شده بود. اعتبار روایی و پایایی هر دو پرسشنامه توسط چند نفر از صاحب نظران و با استقاده از آزمون آلفای کرونباخ محاسبه شده است که ضریب بدست آمده نشان از مطلوب بودن پایای پرسشنامه دارد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از دو روش آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شده است . در آمار توصیفی از ابزارهایی مانند فراوانی ، درصد، میانگین و انحراف معیار، و در آمار استنباطی از ابزار و یا آزمون هایی مانند k-s، همبستگی پیرسون با استفاده از نرم افزار
SPSS انجام شده است . نتایج بدست آمده نشان می دهد که بین مدیریت نگرش کارکنان و برند سازی داخلی در شرکت صنایع چوب و کاغذ استان مازندران رابطه مستقیم و معنادار وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
با توجه به تحقيقات انجام شده توسط 314 پنجايسري بر روي هتل هاي تايلند به عنوان جزئي از سازمان هاي کوچک و متوسط اين فرضيه را ثابت کرد که رويکردهاي منابع انساني همچون پرورش کارکنان ، جلسات توجيهي ، ايجاد بورد و کتابچه مربوط به برند و ديگر موارد بر روي برندسازي داخلي تاثير داشته و از طرفي برندسازي داخلي نيز باعث ميشود تا کارکنان درک بهتري از هويت برند داشته باشند و خود را بيشتر متعلق به برند بدانند که اين خود باعث افزايش تعهد و وفاداري کارکنان به برند و اجراي هرچه بهتر وعده برند به مشتريان شده است (سلامي و همکاران ،١٣٩٦).
برمن و همکاران (٢٠١٣) چهارده برند در زمينه هاي مختلف را مورد پژوهش قرار دادند و به اين نتيجه رسيدند که يک فرآيند برندسازي درون سازماني موثر و کارآمد که شامل ارتباطات دروني برند، مديريت منابع انساني با تمرکز بر برند و رهبري بر مبناي برند است موجب افزايش تعهد کارمندان به برند (تغيير نگرش ) و سپس رفتارهاي شهروندي برند (تغيير رفتار) از طرف آن ها ميشود که در نهايت باعث تقويت رابطه مشتريان با برند سازمان ميشود برند سازي مي تواند در دو وجه داخلي و خارجي انجام شود.
٢-٢-٥-٣) ابيدا و همکاران اظهار مي کنند که ارزيابي عملکرد رضايت بخش دو نوع نتايج را نشان مي دهد: ١-اين فرايند هاي تصميم گيري بخش مسئوليت پذيري را براي مديريت منابع انساني از طريق تمرکز فعاليت هايش بر روي جنبه هاي سازماني که در توسعه استراتژي شرکت مشارکت دارد را اصلاح مي کند.