چکیده:
بازی سازی به تکنیک شناخته شده ای در بازاریابی تبدیل شده است. بسیاری از شرکت ها معتقدند که بازی سازی می تواند به طور بالقوه مشارکت، آگاهی و وفاداری مصرف کنندگان را با توجه به برند ارتقا دهد. به هر حال، شواهد تجربی کمی وجود دارد که این عقاید را پشتیبانی کند.در فرآیند تبلیغ کالاها، خدمات و ایدهها، این وضعیت موجب افزایش اهمیت «موبایل مارکتینگ یا بازاریابی موبایلی» شده است که میتوان آن را بهعنوان برقراری ارتباطات بازاریابی با مشتریان هدف از طریق گوشیهای همراه و ارسال پیامهای تبلیغاتی، مشخص نمود. این مطالعه در ابتدا به بهبودها و پیشرفتهای فناوریهای ارتباطات همراه بهصورت مختصر خواهد پرداخت.بهبود در فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی باعث به وجود آمدن فرصتهای بازاریابی مهمی برای شرکتها شده است. یکی از جدیدترین پیشرفتهای فناوری که بر فعالیتهای بازاریابی شرکتها تأثیر میگذارد عبارت است از: کاربرد گوشیهای همراه بهعنوان کانالی برای ارتباطات بازاریابی. در ادامه، استفاده روزافزون از گوشی همراه و اهمیت صعودی موبایل مارکتینگ به دلیل ویژگیهای پیشرفتهی آن به همراه مزایای آن موردبحث قرار خواهند گرفت و شیوه های موبایل مارکتینگ با فنون روش بازی سازی تطبیق داده می شوند و راهحلهایی از طریق مطالعه و بررسی مشکلات به وجود آمده، مطرح خواهند شد. درنهایت، انتظارات موردنظر برای آینده نیز مورداشاره قرار خواهند گرفت.در انتها در قسمت نتیجه گیری، به مقایسه مزایا و معایب دو روش بازاریابی مذکور می پردازیم.
Game making has become a well-known marketing technique. Many companies believe that game development can potentially enhance consumer participation, awareness and loyalty with respect to the brand. However, there is little empirical evidence to support these beliefs.In the process of advertising goods, services and ideas, this situation has increased the importance of "mobile marketing or mobile marketing", which can be defined as establishing marketing communication with target customers through mobile phones and sending promotional messages. This study will first briefly discuss the improvements and advances in mobile communication technologies.Improvements in information and communication technologies have created important marketing opportunities for companies. One of the latest technological advances that is affecting companies' marketing activities is the use of mobile phones as a channel for marketing communications.In the following, the increasing use of mobile phones and the growing importance of mobile marketing due to its advanced features and benefits will be discussed, and mobile marketing methods will be adapted to gaming techniques, and solutions will be found by studying and examining problems. Come, they will be raised. Finally, the expectations for the future will be mentioned.Finally, in the conclusion section, we compare the advantages and disadvantages of these two marketing methods.
خلاصه ماشینی:
موبایل مارکتینگ (Mobile Marketing) به بیان ساده شامل هر گونه فعالیت تبلیغاتی است که محصولات و خدمات یک کسب و کار را از طریق وسایل هوشمند قابل حمل ( مانند تبلت یا تلفن همراه ) معرفی و پروموت می کند (کلر ٢٠١٨).
تأثیر این پدیده بر روی زندگی اقتصادی عبارت بوده است از ایجاد شبکه هایی که کل جامعه ی ذی نفعان و سهام داران شرکتهای مربوطه را پوشش میدهند در نتیجه شرکتها با استفاده از سرعت انتقال داده ها و و فناوریهای اطلاعاتی به این فرصت دست یافته اند که بهره وری سهم خود از بازار، ارزش بازاری و سودآوری خود را افزایش دهند کستلز) و هیمانن ، ٢٠٠٢ ٣-٢ در حالی که درک بازاریابی مبتنی بر مصرف کننده به وجود آمد، بررسی دقیق مصرف کنندگان و برقراری کانالهای ارتباطی با مشتریان در تمام مدت برای تضمین رضایت مشتریان و به دست آوردن وفاداری آنها به یکی از الزامات دارای بالاترین اهمیت در تضمین قدرت رقابتی به عنوان بخشی از پویاییهای جامعه ی اطلاعاتی بدل شده است (دن .
متخصص دیگری این تعریف را ارایه داده است : «موبایل مارکتینگ به عنوان یک فعالیت تبلیغاتی طراحی شده برای ارایه در تلفن های همراه ، گوشی های هوشمند، و دیگر دستگاههای همراه معمولا به عنوان یک جزء از کمپینهای چند کانالی است » (متیوا،٢٠١٨) موبایل مارکتینگ را به بازاریابی برای کاربران موبایل تعریف میکنیم تلفن های همراه در حال تغییر شیوه های تعاملی هستند که مخاطبان هدف و مشتریان شما با نام تجاری شما داشتند افراد از وب سایت شما در گوشیهای خود بازدید می کنند.