چکیده:
امروزه رسانه های اجتماعی به منظور ارتباط با مشتریان از بهترین کانال های ارتباطی شناخته شدهاند از آن حیث که وفاداری مشتریان رمز موفقیت کسب و کارها در فضای رقابتی امروزی است بنا براین طراحی و تدوین استراتژی های مناسب و کاربردی از طریق فضای مجازی و رسانه های دیجیتال و معطوف ساختن ذهن مشتریان با محصولات و خدمات برند مور نظر و تاثیر بر قصد خرید و در نهایت ایجاد وفاداری امری مهم و ضروری است، هدف از انجام این تحقیق مطالعه اثر بخشی رسانه های اجتماعی به عنوان مهم ترین بستر بازاریابی دیجیتال بر قصد خرید با نقش تعدیلگر ارزش ویژه برند می باشددراین پژوهش به منظور دست یابی به اهداف تحقیق یک رویکرد تحقیقات کمی به کاررفته است این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت یک تحقیق توصیفی پیمایشی است دادهها از نمونه ای شامل ١٧٠ نفر از مشتریان آنلاین فروشگاه زنجیره ای افق کوروش منطقه ٢٢ استان تهران و از طریق نمونه گیری در دسترس و توزیع پرسشنامه الکترونیکی جمع آوری گردید. تحلیل های آماری از جمله نرمال بودن دادهها و پایایی مقیاسها با استفاده از نرم افزار اس. پی. اس. اس ٢٤ و سپس مدل سنجش و آزمون فرضیهها از طریق نرم افزار اسمارت پی. ال. اس ٣ انجام شدندو با استفاده از نتایج روایی مدل سنجش و مدل ساختاری و تحلیل های انجام گرفته که بر اساس اهداف پژوهش انجام شده بود ارزیابی و یافته های حاصل فرضیات را تایید کردند که رسانه های اجتماعی بر قصد خرید از طریق استراتژی های بازار یابی دیجیتال دارای تاثیری مثبت و معنادار است این پژوهش در نهایت پیشنهادات و استراژیهایی در زمینه بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی و افزایش اثربخشی آن بر تمایل به خرید در فروشگاه های زنجیره ای ارائه داده است