چکیده:
استفاده گسترده از فناوری وب2،فرصتی را برای کسب و کارها فراهم میآورد تا از اینترنت بعنوان ابزاری برای مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتریان3،استفاده نمایند.با وجود توافق جمعی در مورد اینکه مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتریان بطور مستقیم یا غیر مستقیم بر رضایت مشتریان تأثیر میگذارد.اما کمتر مشاهده شده است که اهمیت و عوامل تعیینکننده مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتریان در تأثیرگذاری بر رضایت مشتریان،بخوبی مورد پژوهش قرار گیرد.در این مطالعه،سعی شده است تا با بررسی سیستم مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتریان در شرکت«چینی بهداشتی گلسار فارس»،این عوامل شناخته شده،و ارتباط میان آنها مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.نتایج حاصله از این پژوهش،میتواند شرکتها را در تشخیص بهتر عوامل تعیینکننده در راه رسیدن به رضایت مشتریان از سیستم مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتریان،و همچنین تصمیمگیریهای اثربخشتر در حوزه فناوری اطلاعات، کمک نماید.لازم به ذکر است که این پژوهش از لحاظ هدف،کابردی،و از لحاظ روش،توصیفی از نوع همبستگی میباشد.
خلاصه ماشینی:
"3)چهارچوب نظری مدلی که بعنوان مدل مبنا برای انجام این تحقیق مورد استفاده قرار گرفت، بصورت زیر میباشد: در این مدل،چگونگی حصول رضایتمندی مشتریان از سیستم e-CRM ، در چند فاز،که شامل اقدامات e-CRM ،موفقیت درونی سیستم،و رضایت (به تصویر صفحه مراجعه شود)نمودار 1)چهارچوب نظزی[16] (5)- Yan liu (6)- Sterne (7)- Lu (8)- Feinberg (9)- Khalifa (به تصویر صفحه مراجعه شود) مشتری از سیستم e-CRM میباشند،نشان داده شده است.
همانطور که در نمودار شماره 3 نیز ملاحظه میگردد،«پاسخگویی»با«کیفیت اطلاعات»دارای همبستگی مثبت اما ضعیف(25%)،و با«کیفیت خدمات» فاقد همبستگی معنادار میباشد؛اما با«کیفیت سیستم»دارای یک همبستگی قوی و مثبت(71%)است این امر بدان معنا ست که شرکت بمنظور ارتقا و بهبود شاخصهای«پاسخگویی»(شامل:پاسخگویی صحیح در زمان مناسب، سطح ارضاء نیازهای اطلاعاتی کاربران،و زمان مورد نیاز برای پاسخگویی)، باید تمرکز خود را روی بهبود شاخصهای مربوط به«کیفیت سیستم»(شامل: (به تصویر صفحه مراجعه شود) سودمندی منابع اطلاعاتی مجود در سیستم،قابلیت اطمینان(اعتبار)منابع اطلاعاتی موجود در سیستام،سهولت در استفاده نهایی،و انعطافپذیری سیستم)قرار دهد.
نتایج بدست آمده از این پژوهش،به تصمیمگیرندگان شرکت گلسار فارس این توانایی را میدهد تا بتوانند با اطلاع از میزان همبستگی بین عناصر نشان داده شده در چهارچوب پژوهش،تصمیمهای آگاهانهتری را برای آینده سیستم e-CRM شرکت اتخاد کرده،و با بررسی یا اعمال تغییرات در هر یک از متغییرهای مدل،تغییر در بقیه متغییرها را نیز به نوعی پیشبینی نمایند."