چکیده:
قومگرایی مصرفکنندگان به عنوان یکی از عوامل موثر بر تصمیمگیری آنها در خرید محصولات داخلی در مقابل محصولات خارجی،موضوع بسیاری از تحقیقات قرار گرفته است. به همین دلیل،این تحقیق با در نظر گرفتن 032 نفر از دانشجویان دانشگاه اصفهان به عنوان نمونه آماری تحقیق،نخست میزان این متغیر در جامعه مورد بررسی،اندازهگیری شده،سپس با استفاده از آزمون رگرسیون،رابطه بین قومگرایی در مصرف با میهنپرستی و جهانوطنی سنجیده شده است.نتایج نشان میدهد که دانشجویان دانشگاه اصفهان از نظر قومگرایی در مصرف،از درجه پایینی برخودارند.به علاوه رابطه مستقیم بین میهنپرستی و قومگرایی و رابطه منفی بین جهان وطنی و قومگرایی مصرفی دانشجویان وجود داشته است.همچنین نتایج دلالت بر آن دارد که دانشجویان رشتههای مختلف میزانهای متفاوتی از این متغیرها را نشان میدهند.
خلاصه ماشینی:
"نتایج نشان میدهد که دانشجویان دانشگاه اصفهان از نظر قومگرایی در مصرف،از درجه
بررسی تاثیر قومگرایی بر ادراک مصرفکنندگان نسبت به کالاهای خارجی مورد توجه بسیاری از محققان قرار
و قومگرایی مصرفی دانشجویان دانشگاه اصفهان،به بررسی رابطه بین قومگرایی
دانشآموزی نیز برای این کار مورد استفاده قرار گرفته است[81].
تاثیر قومگرایی بر ادراک مصرفکنندگان نسبت به کالاهای خارجی نیز مورد توجه
مختلف ساخته شده است(تصویر کشور)در این مورد نقش محدودی دارد.
جهانوطنی این دانشجویان بر قومگرایی آنها در مصرف میپردازد.
1. میهنپرستی دانشجویان دانشگاه اصفهان،با قومگرایی مصرفی آنها رابطه دارد.
2. جهانوطنی دانشجویان دانشگاه اصفهان،با قومگرایی مصرفی آنها رابطه دارد.
در این تحقیق از آلفای کرونباخ برای تعیین اعتبار آزمون استفاده شده است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) در این تحقیق برای بررسی فرضیههای 1 و 2 تحقیق،از آزمون رگرسیون استفاده شده
مثبت است که این بیانکننده وجود رابطه مستقیم بین میهنپرستی و قومگرایی مصرفی
بین جهانوطنی و قومگرایی مصرفی دانشجویان است که این موید فرضیه دوم تحقیق
بر قومگرایی مصرفی دانشجویان از آزمون تحلیل واریانس (ANOVA) استفاده شده است.
نتایج این آزمون در نگاره 5 نشان داده شده است.
دانشجویان دختر و پسر از نظر میهنپرستی و قومگرایی مصرفی در نمونه مورد
نشان داده شده است،بیانگر این مطلب است که دانشجویان پسر نسبت به دانشجویان دختر
مطلب است که بین دانشجویان دختر و پسر از نظر جهانگرایی تفاوت معنیدار وجود
رابطه بین قومگرایی در مصرف به عنوان متغیر وابسته و متغیرهای میهنپرستی و
تحصیلی دانشجویان بر این متغیرها نیز مورد بررسی قرار گرفته شده است."