خلاصه ماشینی:
imi@drafitalade مقدمه آمارهای منتشر شده نشان میدهد تعدادکاربران اینترنت ایران در سال 2011 نسبت بهسال گذشته با افزایش 10 درصدی به بیش از36 میلیون نفر رسیده است به بیانی دیگر بیش از50 درصد از حدود 75 میلیون نفر کاربر اینترنتدر خاورمیانه،به کشور ایران اختصاص دارد.
براین اساس شواهد نشان میدهد که روندنفوذ اینترنت در زندگی روزمره ایرانیان همچنانادامه دارد و در سالهای اخیر هم سرعتبیشتری پیدا کرده تا حدی که به طور میانگینهرکاربر ایرانی هرهفته 21 ساعت آنلاین استو تعداد کاربران اینترنت پرسرعت نیز در مقایسهبا سال گذشته رشد 12 درصدی داشته است.
ما میبایستاز اینترنت درک درستی داشته باشیم باید ابتدامطالعه کنیم که از اینترنت چه میخواهیم و بعدوارد عمل شویم به عبارت بهتر قبل از عملمیبایست بتوانیم به این پرسشها جواب دهیم: -خواستههای مردم در دنیای اینترنت چیست؟ -رفتارشناسی بازاریابی اینترنتی چگونه است؟ (بررسی عوامل رفتاری مانند مشخصاتمحصولی که مشتریخواهان است،مزایا و منافعمد نظر مخاطبین اعم از رقبا،مشتریان و ذینفعان)-انگیزه خرید مشتریان چیست؟ -مشتریان چگونه میخرند؟ دکتر روستا برای پاسخ به این پرسشها بههفت سینی که خود در طی سالها تجربه به آنرسیدهاند اشاره کردند و آنرا این گونه برشمردند: 1-سرعت:رمز موفقیت بازاریابی گرفتنفرصت و پاسخ دادن به آن میباشد.
یک مجله الکترونیکی ایجاد کنید )eniZE( مزایا: برخلاف وبلاگ،خوانندگان مجلاتالکترونیکی،در خبرنامه وب سایت شما عضوشده و اخبار و اطلاعات را از طریق آن دریافتمیکنند به این ترتیب ارتباط با مشتریان بسیارسادهتر خواهد بود.
مردم زیادی وجود دارند که به آنچه شما ارائهمیکنید علاقهمند هستند ولی ممکن است هماکنون برای خرید آمادگی نداشته باشند.
شما میتوانید از طریق وب سایت خود آدرستماس مشتریان بالقوه را جمعآوری کنید.