خلاصة:
در این پژوهش تاثیر بازاریابی حسی بر خرید مشتریان موتورسیکلت مدل شهاب در شهر تهران سال ١٣٩٦ میباشد. این تحقیق به صورت کاربردی به اهداف مورد نظر دست یافته و از حیث موضوع و سوالات پژوهش از نوع تحقیقات توصیفی - همبستگی میباشد. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل دو پرسشنامه بود که بر اساس مقیاس پنج درجه ای لیکرت درجه بندی شدند. جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش مشتریان موتور سیکلت شهاب در شرکت تندر شهاب تهران بودند. برای تعیین حجم نمونه به فرمول شارل کوکران استناد شد. برای انتخاب افراد نمونه از نمونه گیری در دسترس (اتفاقی) استفاده شد. تعداد ٣٨٤ پرسشنامه برای تحلیل جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل داده های پژوهش با بهره گیری از فنون آمار توصیفی (توزیع فراوانی، میانگین و انحراف استاندارد) و استنباطی (آزمون کلوموگرف - اسمیرنف ، رگرسیون خطی دو متغیره و تحلیل واریانس فریدمن ) صورت گرفت . نتیجه آزمون رگرسیون نشان داد که بازاریابی حسی و ابعاد آن بر خرید مشتریان تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین نتایج آزمون تحلیل واریانس فریدمن نشان داد که بین ابعاد بازاریابی حسی تفاوت معناداری وجود دارد.
ملخص الجهاز:
"در جدول ٢ که خلاصه آماره های مربوط به برازش مدل است ، مقدار ضریب همبستگی چندگانه (R) برابر با ٠/٤٧١ میباشد که نشان از وجود همبستگی قوی بین دو متغیر بازاریابی حسی و خرید مشتریان میباشد، به نحوی که با بهبود بازاریابی حسی، میزان خرید مشتریان افزایش مییابد و بالعکس .
٢- تجربه از عناصر بازاریابی حسی بر خرید مشتریان موتورسیکت شهاب تاثیر گذار است جدول ٥: خلاصه ی الگوی رگرسیون خطای دوربین - ٢ تعدیل شده استاندارد R R Model R2 واتسون برآورد مقدار .
٣- قیمت از عناصر بازاریابی حسی بر خرید مشتریان موتورسیکت شهاب تاثیر گذار است جدول ٨: خلاصه ی الگوی رگرسیون خطای دوربین - ٢ تعدیل شده استاندارد R R Model R2 واتسون برآورد مقدار 2.
٤-تعامل از عناصر بازاریابی حسی بر خرید مشتریان موتورسیکت شهاب تاثیر گذار است جدول ١١: خلاصه ی الگوی رگرسیون خطای دوربین - ٢ تعدیل شده استاندارد R R Model R2 واتسون برآورد مقدار .
٥- چیدمان از عناصر بازاریابی حسی بر خرید مشتریان موتورسیکت شهاب تاثیر گذار است جدول ١٤: خلاصه ی الگوی رگرسیون خطای دوربین - ٢ تعدیل شده استاندارد R R Model R2 واتسون برآورد مقدار .
بخش چهارم : تحلیل نتایج ١- مدیریت بازاریابی حسی بر خرید مشتریان موتورسیکت شهاب تاثیر گذار است همانطور که اشاره شد، برای بررسی تمام فرضیات این پژوهش از آزمون رگرسیون خطی دو متغیره و با استفاده از روش همزمان (Enter) استفاده شد."