خلاصة:
ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺎ ﻫﺪف اراﺋﻪ اﻟﮕﻮﯾﯽ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ارزﯾﺎﺑﯽ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻫﺎی ﺷﻌﺐ ﺑﺎﻧﮏ ﺗﺠﺎرت ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿـﺮی ﭼﻨـﺪ ﻣﻌﯿﺎره ﺻﻮرت ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ. روش اﺟﺮای اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ از ﻧﻈﺮ ﻫﺪف از ﻧـﻮع ﮐـﺎرﺑﺮدی و از ﻧﻈـﺮ ﻣﺎﻫﯿـﺖ و روش ، ﺗﻮﺻـﯿﻔﯽ از ﻧـﻮع ﭘﯿﻤﺎﯾﺸﯽ اﺳﺖ. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری ﻣﻮرد ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ در اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﮐﻠﯿﻪ ﻣﺪﯾﺮان ﺷﻌﺐ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺑﺎﻧﮏ ﺗﺠﺎرت ﺑـﻪ ﺗﻌـﺪاد 37 ﻣـﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑـﻮد. ﺑﺎﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﺤﺪود ﺑﻮدن ﺣﺠﻢ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺮای ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺣﺠﻢ ﻧﻤﻮﻧﻪ از روش ﺳﺮﺷﻤﺎری اﺳﺘﻔﺎده ﮔﺮدﯾﺪ. ﺑﺮای ﺟﻤﻊ آوری داده ﻫﺎی ﻣـﻮرد ﻧﯿﺎز، ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻣﺤﻘﻖ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺑﻪ ﮐﺎر رﻓﺘﻪ اﺳﺖ. ﺑﺮای ﺗﻌﯿﯿﻦ رواﯾﯽ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ از رواﯾﯽ ﻣﺤﺘﻮاﯾﯽ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪ و ﭘﺎﯾﺎﯾﯽ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از روش آﻟﻔﺎی ﮐﺮاﻧﺒﺎخ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﮔﺮدﯾﺪ. ﺿﺮﯾﺐ آﻟﻔﺎی ﮐﺮاﻧﺒﺎخ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ 0/85 ﺑﻪ دﺳﺖ آﻣﺪ. ﺑﺮای ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ داده ﻫﺎ و آزﻣﻮن ﻓﺮﺿﯿﻪ ﻫﺎی ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻋﻼوه ﺑﺮ ﺷﺎﺧﺺ ﻫﺎی آﻣﺎر ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ از ﺟﻤﻠﻪ ﻣﯿﺎﻧﮕﯿﻦ و اﻧﺤﺮاف ﻣﻌﯿﺎر از آزﻣﻮن آﻣﺎر اﺳﺘﻨﺒﺎﻃﯽ t ﯾـﮏ ﻧﻤﻮﻧﻪ ای اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه اﺳﺖ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﺮای رﺗﺒﻪ ﺑﻨﺪی ﺗﮑﻨﯿﮏ ﺗﺎﭘﺴﯿﺲ )TOPSIS( ﺑﻪ ﮐﺎر رﻓـﺖ. ﻧﺘـﺎﯾﺞ ﻧﺸـﺎن داد ﮐـﻪ از ﻧﻈـﺮ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺷﻌﺐ ﺑﺎﻧﮏ ﺗﺠﺎرت، از ﺑﯿﻦ 37 ﺷﺎﺧﺺ ارزﯾﺎﺑﯽ ﻋﻤﻠﮑﺮد، ﻣﯿﺰان اﻫﻤﯿﺖ 12 ﺷـﺎﺧﺺ در ﺣـﺪ زﯾـﺎد ، 14 ﺷـﺎﺧﺺ در ﺣـﺪ ﻣﺘﻮﺳﻂ و 11 ﺷﺎﺧﺺ در ﺣﺪ ﮐﻢ اﺳﺖ و اﻟﮕﻮی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮای ارزﯾﺎﺑﯽ ﻋﻤﻠﻤﮑﺮد، ﮐﺎرت اﻣﺘﯿﺎزی ﻣﺘﻮازن ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﻫﻤﭽﻨـﯿﻦ ﺑـﺮای ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ و رﺗﺒﻪ ﺑﻨﺪی، ﺗﮑﻨﯿﮏ ﺗﺎﭘﺴﯿﺲ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎد ﮔﺮدﯾﺪ.
This research aims to "provide a model to assess the Tejarat bank branches performance management using
multi-criteria decision" has been made. The goal of this research is the method of application and the nature and
description of the survey. The population studied in this research, all branches of Directors of the Bank will
manage 37. Due to the limited sample size of the census method was used to determine the population size. To
collect data, a questionnaire was used. Questionnaire was used to assess the validity and reliability of the
questionnaire was assessed using Cronbach's alpha. Cronbach's alpha coefficient of the questionnaire, 0/ 85,
respectively. For data analysis and hypothesis testing in addition to descriptive statistics such as mean and
standard deviation of a sample t test was used for statistical inference. The TOPSIS technique was used for
ranking. Also, to compare and rank - TOPSIS technique has been proposed.
ملخص الجهاز:
1- BSC balance score card BSC پلی ارتباطی بین استراتژی و عمل / سوال دوم تحقیق : معیارهای مناسب برای ارزیابی عملکرد مدیریت های شعب بانک تجارت کدامند؟ با توجه به نتایج به دست آمده در آمار استنباطی که بیان می نماید که : با توجه به نتایج آزمون t یک نمونه ای برای مقایسه ی میانگین نظرات پاسخگویان با متوسط معیار (٣) نشان داد کـه گـروه اول که ١٤ شاخص : میزان تحقق هدف میانگین مانده (٤.
گروه سوم شاخص ها (١١ شاخص ): درصد شعب به هدف رسـیده ، اصـلاح پرتفـوی تسـهیلات براسـاس مـدت (کوتـاه مـدت و بلندمدت )، میزان رعایت سقف تسهیلاتی، میزان افزایش میانگین مانده ، میزان گشـایش ، تعـداد کارتهـای آسـان خریـد، تعـداد فروشگاههای عضو شبکه آسان خرید، تعداد درگاه پرداخت ، مقدار و میزان بهبود نـرخ سـبد سـپرده ای، مقـدار و میـزان بهبـود ترکیب سپرده ای و شاخص مقدار و میزان بهبود سهم سپرده های کم هزینه از سپرده های کم هزینه پنج بانـک دارای میـانگین کمتر از متوسط بوده است ؛ که می توان نتیجه گرفت که از نظر مدیران شعب برای ارزیابی عملکـرد مـورد پـذیرش نبـوده انـد.
نتایج به دست آمده از بررسی نگرش مدیران شعب نشان داد که ١٤ شاخص بالاتر ازمتوسـط امتیـاز آورده ،١٢ شـاخص درحـد متوسط و ١١ شاخص پایین تر ازمتوسط امتیاز آورده اند؛ که بیانگر میزان اهمیت شاخصهای تعیین شده برای ارزیابی عملکـرد مدیریت های شعب از نظر مدیران مورد بررسی است .