خلاصة:
امروزه برای داشتن محصول رقابتی در بازار، نیاز به یک زنجیره تأمین رقابتی است. رقابت میان زنجیره تأمین جایگزین رقابت میان شرکتها شده است. مدیریت زنجیره تأمین رویکردهای متفاوتی داشته که هرکدام مزایا و معایبی دارد، بنابراین طراحی رویکردی یکپارچه که از مزایای تمامی رویکردها بهره گیرد و بهنوعی معایب آنها را حذف کند، یکی از ضروریات مهم در مدیریت زنجیره تأمین است. زنجیره تأمین لارج رویکردی جامع از ترکیب راهبردهای ناب، چابک، تابآور و سبز است. ارزیابی سطح لارجبودن زنجیره تأمین، یکی از دغدغههای اصلی مدیران علاقهمند به استقرار پارادایمهای نوین زنجیره تأمین است. هدف پژوهش حاضر ارائه یک الگو مفهومی از عوامل کلیدی موفقیت در پیادهسازی زنجیره تأمین لارج است تا شرایط بهتری ازنظر رقابتیترشدن و پایدارترشدن زنجیره تأمین ایجاد کند. بنابراین در این پژوهش در آغاز با استفاده از مرور ادبیات به جستجو و انتخاب مقالات در حوزه زنجیره تأمین لارج پرداخته شد. درنهایت مقالهها از فیلترهای متعدد عبور کرد و سپس آنهایی که اهمیت بالا داشتند، شناسایی شد. با استفاده از مقالههای مهم شناساییشده، به استخراج عوامل کلیدی موفقیت در پیادهسازی زنجیره تأمین لارج با روش فراترکیب پرداخته شد. براساس نتایج این پژوهش برای موفقیت در پیادهسازی زنجیره تأمین لارج الگویی ارائه شده است که الگو ارائهشده در این پژوهش دارای 31 معیار در 8 بعد شامل طراحی زنجیره تأمین، مدیریت فرایندها و تولید، مدیریت منابع انسانی، توجه به محیط بیرونی، ارتقای فرهنگ و تفکر سازمانی، مدیریت ارتباط با مشتریان، توجه به مسائل زیستمحیطی و تعامل با سایر ارکان زنجیره تأمین است.
Today ,To have a competitive product in the market you need a competitive supply chain. Competition in the supply chain has replaced competition between companies. Supply chain management has different approaches, each with its advantages and disadvantages. designing an integrated approach that takes advantage of all approaches and eliminates some of their disadvantages is one of the important requirments in supply chain management. Larg supply chain is a comprehensive approach to combining lean, agile, resilient and green strategies. Assessing the level of supply chain is one of the main concerns of managers interested in establishing new supply chain paradigms. The aim of this article is to provide a conceptual model of the key success factors of a larg supply chain to help create a more competitive and sustainable supply chain; Therefore, in this article, using the Meta-synthesis method, a comprehensive study and summary of the work done in the field of larg supply chain has been done, and a model for the success of the large supply chain has been presented in 31 criteria and 8 dimensions