خلاصة:
امروزه یکی از تعابیر در نظر گرفته شده برای کیفیت خدمات انجام صحیح امور در زمان مناسب، به شیوۀ مناسب، برای فرد مناسب و با داشتن بهترین نتایج ممکن است. با توجه به اهمیت موضوع، سازمانها ملزم به ارزیابی کیفیت خدمات خود هستند. پژوهش حاضر با هدف ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی در بخش آموزشهای مهارتی بازار محور در ادارۀ کل آموزش فنی و حرفهای استان اصفهان صورت پذیرفته است. جامعۀ آماری پژوهش، کلیۀ مهارتآموزان دورههای آموزشی بازار محور هستند که به شیوۀ نمونهگیری تصادفی و با استفاده از فرمول کوکران، نمونهای به حجم 196 نفر و با هدف سنجش کیفیت آموزشهای بازارمحور انتخاب شد. روش تحقیق توصیفی – پیمایشی است و ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامۀ استاندارد 22 سوالی 2 سطحی است. تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی صورت گرفته است. یافتههای این پژوهش حاکی از آن است که انتظارات مشتریان در ابعاد مسئولیتپذیری و همدلی برآورده شده است.
Nowadays, one of the interpretations regarding to the service quality is offering the best services in most appropriate time for right person with the best results. Due to the importance of this issue, organizations should evaluate the quality of their services. This study aimed to evaluate the service quality of market- oriented skill training in Isfahan Provincial Technical and Vocational Training (TVT) Headoffice. All trainees and skill learners participated in market- oriented skill training courses in Isfahan Provincial TVT Headoffice were the research population. 196 samples were determined as adapted from Cochran formula, and selected in a random sampling way. It was a descriptive survey that used a standardized questionnaire including 22 questions in two levels as the data collection tool. Research data analysis was done in two ways, descriptive and inferential statistics. Findings showed that clients/ trainees’ expectations are met in both dimensions; “responsibility” and “empathy”.
ملخص الجهاز:
بررسي کيفيت آموزشهاي مهارتي بازار محور در ادارۀ کل آموزش فني و حرفهاي استان اصفهان بر اساس مدل سروکوال علي فروزش 1 منيژه كريمي 2 اعظم اميني 3 سعيد خنجري 4 چكيده امروزه يکي از تعابير در نظر گرفته شده برای کيفيت خدمات انجام صحيح امور در زمان مناسب، به شيوۀ مناسب، براي فرد مناسب و با داشتن بهترين نتايج ممکن است.
3. بين انتظارات و ادراكات كارآموزان از عملكرد ادارۀ كل آموزش فني و حرفهاي استان اصفهان در اجراي طرح الگوي آموزش فني و حرفهاي بازارمحور، در بعد قابليت اعتماد تفاوت معنيداري وجود ندارد.
همچنين هداوند و همكار (هداوند، 1390) در پژوهشي با موضوع ارزيابي كيفيت آموزشهاي فني و مهندسي بر اساس مدل مقياس كيفيت خدمات سروكوال، به اين نتيجه رسيدند كه بين انتظارات مهندسان و عملكرد ارائهشده در ارتباط با هريك از ابعاد پنجگانه مورد مطالعه اختلاف معناداري وجود دارد كه نشاندهندۀ نبود رضايت كامل از كيفيت برنامههاي آموزشي است.
روش پژوهش در اين تحقيق با توجه به هدف ارزيابي كيفيت ارائۀ خدمات آموزشي بازارمحور ادارۀ كل آموزش فني و حرفهاي استان اصفهان از روش تحقيق توصيفي- پيمايشي استفاده شد.
Zavvar, Taghi, Behrangi, Mohammad Reza, Asgarian, Mostafa and Naderi, Ezzatollah (2008); Evaluating Service Quality in Educational Centers of University of Payam Noor in East and West; Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education, Vol. 13, No. 4, pp.