خلاصة:
هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر تجارت الکترونیک بر توسعه صادرات محصول میباشد. در این تحقیق از روش کتابخانهای یا اسنادی بر اساس نتایج پیشینه تحقیق استفاده شده است. در این روش از مهمترین ابزار یعنی فیشبرداری از پیشینه تحقیق استفاده شده است که با مراجعه به پیشینههای تحقیق شناسایی شده از قبل، مطالب مهم و مورد نیاز خود در فیشهای تحقیق البته با ذکر دقیق مشخصات منبع مورد استفاده نوشته شده و اطلاعات جمعآوری شده که در فیشها ثبت شدهاند با یک نظم منطقی دستهبندی و نتیجه تحقیق با نتیجه پیشینه تحقیق تطبیق داده شده است. با توجه به یافتههای تحقیق و با توجه به نتیجه تحقیقات پیشین در این مطالعه که اینترنت و تجارت الکترونیک یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در صادرات محصولات بوده و هست، تجارت الکترونیک نقش اساسی در بهبود و ارتقاء شاخصهای اقتصادی دارند و به همین دلیل اتخاذ روشها و ابزارهای نوآورانه و نوین انجام فرآیندهای و امور کسبوکار مانند تجارت الکترونیک نقش مهمی در موفقیت اینگونه سازمانها خواهد داشت و شرکتهای صادراتی بهطور فزایندهای در حال تلاش در راستای شناسایی توان بالقوه اینترنت برای فعالیتهای صادراتی موجود و یافتن مشتریان صادراتی جدید میباشند.
ملخص الجهاز:
با توجه به یافتههای تحقیق و با توجه به نتیجه تحقیقات پیشین در این مطالعه که اینترنت و تجارت الکترونیک یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در صادرات محصولات بوده و هست، تجارت الکترونیک نقش اساسی در بهبود و ارتقاء شاخصهای اقتصادی دارند و به همین دلیل اتخاذ روشها و ابزارهای نوآورانه و نوین انجام فرآیندهای و امور کسبوکار مانند تجارت الکترونیک نقش مهمی در موفقیت اینگونه سازمانها خواهد داشت و شرکتهای صادراتی بهطور فزایندهای در حال تلاش در راستای شناسایی توان بالقوه اینترنت برای فعالیتهای صادراتی موجود و یافتن مشتریان صادراتی جدید میباشند.
واژههاي كليدي: تجارت الکترونیک، توسعه، صادرات محصول، شاخصهای اقتصادی، کسبوکار مقدمهتحولات جدید قرن بیست و یکم و جهانیشدن بازار و به دنبال آن بروز شیوههای جدید تجارت و بازاریابی که تحت تأثیر پیشرفت سریع و همه جانبه علم و فناوری به وجود آمده و بسیاری از اقتصاددانان، متخصصان و آینده نگران بر این باور داشته اند که در سال های اخیر، انقلابی شبیه انقلاب صنعتی به وقوع پیوسته است.
مبانی نظری تجارت الکترونیک تجارت الکترونیکی مشاغلی است که در آن از فناوری اطلاعات برای افزایش فروش، بهره وری تجاری و ایجاد زمینه ای برای محصولات و خدمات جدید استفاده می شود.
DataBase پیشینه تحقیق - عزیزآبادی (1399) پژوهشی پیرامون بررسی تأثیر تجارت الکترونیک بر توسعه صادرات (مورد مطالعه: صنعت داروسازی در شهر مشهد) انجام دادند، نتایج تحلیل داده ها حاکی از آن بود که تجارت الکترونیکی با ضریب 86/.