خلاصة:
ارزیابی اثربخشی تبلیغات یکی از مسائل بسیار مهم در قلمرو تبلیغات محسوب می شود.اثربخشی تبلیغات میتواند مشخص کردن این نکته باشد که تبلیغی که بودجه زیادی برای آن صرف شد، تا چه حد صاحبان آگهی را به اهدافشان نزدیک کرده و یا رسانده است .از این رو بنگاه های اقتصادی ، شرکت ها و بطور کلی صاحبان آگهی برای سنجش این موضوع ، نیاز وافری به مطالعه اثربخشی تبلیغات و آگهی های بازرگانی خویش دارند.هدف از ارائه تبلیغ شناخت تاثیرگذاری تبلیغات بازرگانی بر میزان آگاهی دادن به مشتریان (بالقوه و بالفعل) بانک شهر و همچنین تاثیرگذاری تبلیغات بازرگانی بر متقاعد کردن مشتریان(بالقوه و بالفعل) بانک شهر نسبت به استفاده از خدمات بانک می باشد.روش تحقیق از نوع کاربردی و همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مشتریان بانک شهر بود که با روش تصادفی ساده و فرمول کوکران ۳۸4 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است که روایی آن توسط خبرگان و پایایی با آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از تکنیک معادلات ساختاری و نرم افزار PLS استفاده شد. نتایج نشان داد که تبلیغات بازرگانی تلویزیونی بانک شهر بر میزان آگاهی دادن به مشتریان، صداقت و تطبیق وعده ها، متقاعد کردن مشتریان و تعیین موثرترین تبلیغات از دید مشتریان تاثیر دارد .
Evaluating advertising effectiveness is one of the most important issues in the field of advertising. Therefore, businesses, companies and advertisers in general need to study the effectiveness of their advertisements and commercials to measure this issue. Bank Shahr and also the effect of commercial advertising on convincing (potential and actual) customers of Bank Shahr to use the bank's services.The research method was applied and correlational. The statistical population of the study included all customers of Bank Shahr that 384 people were selected as a sample size by simple random method and Cochran's formula. A questionnaire was used to collect data, the validity of which was confirmed by experts and the reliability of Cronbach's alpha. In order to analyze the data, structural equation technique and PLS software were used. The results showed that Bank Shahr TV commercials have an effect on the level of customer awareness, honesty and fulfillment of promises, convincing customers and determining the most effective advertising from the customers' point of view.
ملخص الجهاز:
مفهوم برجسته سازي اولين بار در اواخر دهه ١٩٦٠ از سوي برنارد کوهن به طور استعاري مطرح شد او در نتيجه گيري يکي از تحقيقات خود جمله اي را مطرح کرد که به جمع بندي کلاسيک مفوم برجسته سازي معروف است کوهن گفت که رسانه ها ممکن است به ما نگويند که چگونه بينديشيم اما مطمئنا به نحو شگفت آوري، در گفتن اين نکته که به چه چيزي بينديشيم موفق هستند اين مهمترين کارکرد تبليغات مستقيم است (ميانو، ٢٠١٩) فرضيه هاي تحقيق به شرح زير است : ١-تبليغات بازرگاني تلويزيوني بانک شهر بر ميزان آگاهي دادن به مشتريان تاثير دارد.
جدول ١٠- آماره هاي مربوط به نيکويي برازش مدل (رجوع شود به تصویر صفحه) فرضيه اول پژوهش : تبليغات بازرگاني تلويزيوني بانک شهر بر ميزان آگاهي دادن به مشتريان تاثير دارد.
در خصوص يافته ها مي توان بيان داشت تبليغات بازرگاني تلويزيوني بانک شهر بر ميزان آگاهي دادن به مشتريان تاثير دارد و اين بدان معناست که زماني آگاهي مشتريان از خدمات بانک شهر افزايش خواهد يافت که بتوانند با ارائه فهرست خدمات خود و معرفي آنها از طريق تلويزيون به مشتريان به شناخت مشتريان از خدمات بانک شهر منجر گردد و مشتريان نيز با توجه به نيازهاي خود خدمات بانکي لازم را مورد استفاده قرار خواهند داد.
يافته ها نشان داد که تبليغات بازرگاني تلويزيوني بانک شهر بر متقاعد کردن مشتريان تاثير دارد و اين بدان معناست که بانک شهر بايد به صورت نوآورانه و به روز اطلاعات لازم را در اختيار مشتريان خود قرار دهد و با نظر سنجي از مشتريان نيازهاي خدماتي انها را شناسايي نموده و با تبديل آنها به خدمات جديد باعث افزايش گرايش مشتريان به بانک گردد.